Moderatorernas arbet?

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
sandstream skrev:
En sak som jag tycker att alla modertorer ska tänka på är att ange orsaker till låsta trådar och borttagna trådar (lås dem istället).
Hur ska folk annars förstå vad de gjorde för fel?

Ja, så har ännu en "obekväm" tråd bara tagits bort, den som hette "borde du har körkort?", skapad av en viss huvudmoderator....

I tråden red light district, som till slut blev stängd när det blev för obekväma frågor/kommentarer, så inflikade jag denna länk, och denna länk länkar just till tråden "borde jag ha körkort?".

Denna länkning verkar ha varit obekväm, då tråden "red light district" stängdes, och tråden "bör du ha körkort" togs bort.
Detta är tredje tråden på väldigt kort tid, där jag har svarat, som har resulterat i att tråden bara tas bort. :argpådato

Utan förklaring, utan svar.

Är det inte bättre att bemöta frågorna, istället för att bara agera som en diktator, och bara stänga eller ta bort trådar som är obekväma?

Och dessutom inte ens ange någon förklaring?

Nu lär man bli bannad snabbare än snabbt, men det är det värt, ingen diktatur för mig tack :yoparty :fyllisar

Jag håller med Ludde om att moderatorn i största möjliga mån ska skriva ut varför tråden stängdes, varför ett inlägg tas bort osv.
Annars är det svårt att veta vart gränserna går.

Angående red light-tråden så skrev Swedie en förklaring till varför tråden låstes.

sandstream skrev:
Angående red light-tråden så skrev Swedie en förklaring till varför tråden låstes.
sandstream skrev:
Sant, han skrev det ja... men säg den tråd som bitvis inte innehåller personangrepp... skulle vara kul att höra varför han valde att stänga just den tråden, och inte alla andra trådar som också innehåller personangrepp...

"Komiskt" var det i alla fall att det var han som kom med det klart största personangreppet av alla i den tråden, och sedan använda den förklaring som han gjorde för att stänga tråden, jisses! :brinnerup :lol

Ludde78 skrev:
"Komiskt" var det i alla fall att det var han som kom med det klart största personangreppet av alla i den tråden, och sedan använda den förklaring som han gjorde för att stänga tråden, jisses! :brinnerup :lol
Nu ska inte jag försvara Swedie men för mig var det helt uppenbart att hans svar var ren sarkasm med tanke på vad personen innan hade skrivit.
Tyvärr så är det lite för många som missförstår sånt så det hade nog varit bättre att ta bort den första personens korkade inlägg istället för att slänga mer bensin på brasan.

sandstream skrev:
Nu ska inte jag försvara Swedie men för mig var det helt uppenbart att hans svar var ren sarkasm med tanke på vad personen innan hade skrivit.
Tyvärr så är det lite för många som missförstår sånt så det hade nog varit bättre att ta bort den första personens korkade inlägg istället för att slänga mer bensin på brasan.
Ser inte sambandet mellan de två inlägg du avser, men skit samma, ingen större ide´att sitta och gissa på vad en tredje person tänker ;) med

Var tycker luddde att man ska dra gränsen då? När tråden gått från en tråd om en film till att i huvudsak bestå av pajkastning tillför den väl inget kreativt till forumet? Modrerande är aldrig enkelt, men vi moderatorer gör så gott vi kan.

Nr:18 skrev:
Var tycker luddde att man ska dra gränsen då? När tråden gått från en tråd om en film till att i huvudsak bestå av pajkastning tillför den väl inget kreativt till forumet? Modrerande är aldrig enkelt, men vi moderatorer gör så gott vi kan.
Men varför då inte ta bort alla andra trådar som också innehåller pajkastning?

Och varför togs tråden "borde du ha körkort?" bort?

Ludde78 skrev:
Men varför då inte ta bort alla andra trådar som också innehåller pajkastning?

Och varför togs tråden "borde du ha körkort?" bort?

Och hur lyckas du få in de diskussionerna till den här tråden i RR-forumet?

oFFkeFF skrev:
Och hur lyckas du få in de diskussionerna till den här tråden i RR-forumet?
Det fick jag in genom att detta är en moderator-tråd...
Men, skit samma, det är väl bara att köpa att vissa trådar bara tas bort hux flux, basta.

Ludde78 skrev:
Det fick jag in genom att detta är en moderator-tråd...
Men, skit samma, det är väl bara att köpa att vissa trådar bara tas bort hux flux, basta.
Eftersom en webplats inte är en demokrati så kommer du att få köpa det.

För att förtydliga så är detta text som är utbrutet ur en tråd på Racingforumet, som jag lyckades ta bort när jag skulle dela trådarna :näsblod , som handlade om modererade på Racingforumet men som i dessa inlägg gick över mer på allmän diskussion.

Last edited:
Gustav O skrev:
Eftersom en webplats inte är en demokrati så kommer du att få köpa det.

För att förtydliga så är detta text som är utbrutet ur en tråd på Racingforumet, som jag lyckades ta bort när jag skulle dela trådarna :näsblod , som handlade om modererade på Racingforumet men som i dessa inlägg gick över mer på allmän diskussion.
Ja, men det är ju lite anmärkningsvärt, tycker jag, att svara på följande inlägg och säga att man har mognat dom senaste fyra åren, när man så sent som i år har startat en tråd (som togs bort igår..) där man säger att man kör som ett svin i trafiken, och därför inte borde ha körkort... :hihi

Om man nu som huvudmoderator vill förespråka ett sansat och moget beteende, och samtidigt tas på allvar, så måste man väl kunna svara på negativ kritik?

Risken är väl ganska stor att man inte tas på allvar när man tar bort alla inlägg som känns obekväma?

Istället för att bara ta bort tråden "borde du ha körkort?", så hade det varit mycket bättre att låtit tråden vara kvar, och istället svara på kritiken, med något i stil med; "det var väldigt dumt skrivet, jag ska skärpa mig”, etc.

Om man nu har för avsikt att tas på allvar.

Och det har man väl, om man försöker vara med och driva fram trafiksäkerhetskampanjer som "Mc-Ola"? :tungan

Som det är nu, när tråden "borde du ha körkort?" bara togs bort utan förklaring, så finns det nog risk att många tolkar det som att det finns något att dölja, och att huvudmoderatorns trafikbeteendet INTE har förändrats... :skrämd

Detta inlägg är inte tänkt att skälpa, utan tvärtom, hjälpa.... i ett långsiktigt perspektiv. :)

Hoppas inte detta leder till en banning, borttagning av inlägg/tråd e.d, men i så fall....

********* They may take my threads away, but they'll never take my freedom!! ******** :yoparty :fyllisar :hoppa :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT