Moderaterna gör en billström...

Är det verkligen nån som är förvånad över att moderater är av precis samma skrot och korn som alla andra politiker?

Chris Ash skrev:
2506254 Är det verkligen nån som är förvånad över att moderater är av precis samma skrot och korn som alla andra politiker?

Hehe.

Jag skulle säga att jag känner till iallafall en internetsajt som är full med muffare och annat löst folk som trodde det, ja.

Är inte detta ett typexempel på varför politikerföraktet ökar?
Säger en sak, gör en annan :suck

t-rex skrev:
2506403 Hehe.

Jag skulle säga att jag känner till iallafall en internetsajt som är full med muffare och annat löst folk som trodde det, ja.

Det är lugnt, de närmaste fyra åren kommer de att få sitt uppvaknande.

Vågar endå säga att det är stor skillnad i att at betalt av stockholmarna för att köra bil in i staden och ge pengarna till norrland och att använda pengarna till en ringled :fakta tror också att en omröstning skulle visa att dom flesta är för försöken om man vet att pengarna går sthlm till rätta!

UltraMarine skrev:
2506226 Nu är det Moderaterna som vänder negativt till positivt på exakt samma sätt som Annika Billström gjorde för fyra år sen

Ja och nej, skillnaden nu ligger ju i att Moderaterna hela tiden sag tatt de ska respektera folkomröstningen, vad det skulle sluta med har ju varit oklart ända sedan Socialdemokratiska kommuner runt Stockholm annonserat att de förvägrar sina medborgare att få delta i det demokratiska arbetet. Axen Olin har ju vacklat ända sedan i våras.

Men visst är det Glocalnet-varning.

Vad jag har förstått så är det väl 50/50 ungefär på folkomröstningen.
Om det blir en avgift istället för en skatt så vänder jag min röst ifrån emot till för biltullar. En avgifts intäkter kan öronmärkas för specifika projekt, vilket man inte kan med en skatt.

loser skrev:
2508093 Vad jag har förstått så är det väl 50/50 ungefär på folkomröstningen.
Om det blir en avgift istället för en skatt så vänder jag min röst ifrån emot till för biltullar. En avgifts intäkter kan öronmärkas för specifika projekt, vilket man inte kan med en skatt.

Jag håller med precis.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...