Strano
Now the real deal
- Gick med
- 17 Dec 2006
- Hoj
- Yamaha FZ1-N -10, Yamaha FZ1-S -07 kraschad, Husky 250 -75
Hejs!
Vet att just denna fråga kommer upp med jämna mellanrum i trådar här o där men tycker ändå inte att jag är riktigt med på hur en del av tänker.
Så vad är det jag är ute efter då? Jo, alltså att många moddar sina hojar som fortfarande har garantier och där garantierna inte gäller om hojen moddas.
Min hoj har garanti och jag har dessutom en förlängd variant på 5 år och det är 4 år kvar nu när 2011 års säsong börjar (må den göra det snart!!).
Ni som moddar motor/motorelektronik med garanti kvar på hojen – hur tänker ni? Ändrar ni tillbaka moddarna om/när det behövs? Alla moddar är ju inte så lätta att ändra tillbaka.
Verkar meckigt att hålla på att skruva tillbaka ljuddämpare, luftburk, cat, mappa om med PowerCommandern (om det nu behövs). Håller ni på så?
Chansar ni på att inget kommer att hända?
Själv vill jag ju modda lite i dessa områden men fegar, vill liksom inte riska garantin…
Vet att just denna fråga kommer upp med jämna mellanrum i trådar här o där men tycker ändå inte att jag är riktigt med på hur en del av tänker.
Så vad är det jag är ute efter då? Jo, alltså att många moddar sina hojar som fortfarande har garantier och där garantierna inte gäller om hojen moddas.
Min hoj har garanti och jag har dessutom en förlängd variant på 5 år och det är 4 år kvar nu när 2011 års säsong börjar (må den göra det snart!!).

Ni som moddar motor/motorelektronik med garanti kvar på hojen – hur tänker ni? Ändrar ni tillbaka moddarna om/när det behövs? Alla moddar är ju inte så lätta att ändra tillbaka.

Verkar meckigt att hålla på att skruva tillbaka ljuddämpare, luftburk, cat, mappa om med PowerCommandern (om det nu behövs). Håller ni på så?
Chansar ni på att inget kommer att hända?
Själv vill jag ju modda lite i dessa områden men fegar, vill liksom inte riska garantin…
