mobilt bredband å torrents

LeeRoy

Fh Fh Fh
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -96
Tjo

Har mobilt bredband från tre... normalsurfning så duger det gott åt mig, men problemet jag har är att när jag tankar från piretbay ( självklart lagligt ) så kopplar skiten ner..

Ringde tre support, de sa att modemet inte klarar av så många olika ställen samtidigt när man tankar med torrents???

Så kör med azareus nånting, nån som har koll hur man ställer ner antalet distribitörer eller va de heter???

Det låter konstigt, vad skulle modemet ha med det att göra? Det skickar ju bara paket fram å tillbaka mellan dig å deras modempool, å skiter ju i vad dom innerhåller, å vilka du kommunicerar med.

Torrent skickar en helvetes massa småpaket fram och tillbaka och det är dom som kan få modemet att "storkna".

Speciellt om man maxar uppladningskapaciteten rymms inte ACK meddelandena med och nedladdningen stannar, eller dom lagras i modemet, blir för många och modemet lägger ner.

Det har ingenting att göra med vad som finns i paketena utan bara att det kommer lite för många av dom.

Kolla här för inställningar i Azureus.

http://infinite-source.de/az/az-calc.html

Troligtvis kommer du ändå att få ganska dålig hastighet för 3 "bredband" och trådlöst överlag är egentligen inte menat för stora datamängder. Det är mest optimerat för att vara mobilt, inget annat.

Det låter konstigt, vad skulle modemet ha med det att göra? Det skickar ju bara paket fram å tillbaka mellan dig å deras modempool, å skiter ju i vad dom innerhåller, å vilka du kommunicerar med.

Det var vad tre support sa, efter som torrents hämtar "paket" från massa olika platser samtidigt, och då slutar modemet att skicka....:huvet

Torrent skickar en helvetes massa småpaket fram och tillbaka och det är dom som kan få modemet att "storkna".

Speciellt om man maxar uppladningskapaciteten rymms inte ACK meddelandena med och nedladdningen stannar, eller dom lagras i modemet, blir för många och modemet lägger ner.

Det har ingenting att göra med vad som finns i paketena utan bara att det kommer lite för många av dom.

Kolla här för inställningar i Azureus.

http://infinite-source.de/az/az-calc.html

Troligtvis kommer du ändå att få ganska dålig hastighet för 3 "bredband" och trådlöst överlag är egentligen inte menat för stora datamängder. Det är mest optimerat för att vara mobilt, inget annat.

Tack... får kika på det när jag kommer hem.... att hastigheten suger e jag medveten om. e bara grymt irriterande om man lämnar datorn på på natten sen på morronen har modemet lagt av.... :huvet

Last edited:
Mitt mobila bredband från Tre fungerar toppen med torrents (lagliga).
Dock kan man inte streama webtv speciellt bra :(

Vilket modem har du?

Mitt mobila bredband från Tre fungerar toppen med torrents (lagliga).
Dock kan man inte streama webtv speciellt bra :(

Vilket modem har du?

åfan så ditt funkar... hmmm :va även om det är över 60 distributörer? har märkt att det funkar när det är mindre än 10 som delar..

jag har tre:s huawei 7,2 i verkligheten 0,388 :huvet är inte utbyggt här än, när ja skaffade det sa dem att de bygger hela tiden, ok fine... 3 månader senare sa de samma sak, jag fårgade NÄR? de: Vi bygger ut hela tiden... jag : NÄÄÄÄR :huvet samma dumma jävla svar blir så lack!!

åfan så ditt funkar... hmmm :va även om det är över 60 distributörer? har märkt att det funkar när det är mindre än 10 som delar..

Jopp. Funkar med vilka torrents som helst.
Jag har PC-Cardet, men vad jag hört skall det ju vara sämre...

Växla temporärt språk från Svenska till Engelska och du översätter till:
Verktyg -> Inställningar -> Överföring -> Max Antal Anslutningar (på två ställen) samt Max Uppladdningar (på ett ställe).

...eller nåt sånt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...