mobilnummer med 4+5-siffror?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tjoho. Jävligt konstig fråga, men jag har messat en kille utan att få svar. Ville ingen särskilt, men är ändå förvånad att jag inte fått nåt svar.
Sen kom jag på det: Det fattas ju en siffra. Typ; 07xx-12345
Finns det ens såna nummer? Kan det vara för att han har kontantkort eller nåt?

Och varför envisas folk med att tex säga: 0706, 0735 osv? Det heter ju:070-6 och 073-5 osv!!!!

Dee_cati skrev:
Och varför envisas folk med att tex säga: 0706, 0735 osv? Det heter ju:070-6 och 073-5 osv!!!!
Heter det verkligen så? Från början var det bara Telia som hade 070... :7peta :tungan
Europolitan (som sedermera har bytt namn) hade väl 0706 om jag inte kommer ihåg helt fel. :3freak

Dee_cati skrev:
För att "folk" är dumma och inte fattar om det kommer en grupp om tre siffror efter riktnumret...eller nått.

Som vän av ordning irriterar jag mig också varje gång jag ser mobilriktnummer med fyra siffor.

Zormin skrev:
För att "folk" är dumma och inte fattar om det kommer en grupp om tre siffror efter riktnumret...eller nått.

Som vän av ordning irriterar jag mig också varje gång jag ser mobilriktnummer med fyra siffor.
va fan det är ju lättare att säga och komma ihåg:

0707 00 00 00

än:

070 000 00 00

CJ900RR skrev:
va fan det är ju lättare att säga och komma ihåg:

0707 00 00 00

än:

070 000 00 00

Det spelar knappast någon roll i vilken ordning man säger siffrorna, det blir lika svårt ändå efter ca 1000nummer i huvudet :död
När jag fick min första mobil så fanns det BARA 070- 000 00 00 och det är bara nåt som någon har kommit på att lägga till en av de första siffrorna till "riktnumret". Sinnes-slött är vad det är :mad:

handlar ju om att dela upp det i jämna grupper med två siffror i varje..
07 35 67 89 01

sen delar jag upp det efter vad som är enklast att komma ihåg för varje nummer.. en polare har ett svårt nummer om man delar upp det(ex) 0705 34 53 80 , men om man delar upp det(ex) 070 53 4 53 80

Dee_cati skrev:
Det spelar knappast någon roll i vilken ordning man säger siffrorna, det blir lika svårt ändå efter ca 1000nummer i huvudet :död
När jag fick min första mobil så fanns det BARA 070- 000 00 00 och det är bara nåt som någon har kommit på att lägga till en av de första siffrorna till "riktnumret". Sinnes-slött är vad det är :mad:
Ja fy för dessa jobbiga människor som ger en flera saker att välja på. :gnissla

Jag brukar spara numren i en liten utility i min telefon som kallas "telefonboken".
Den har mkt större plats för nummer än vad min hjärna har :hihi
//Tobbe
Edit: min hjärna kunde inte ens komma ihåg att man då kan döpa dessa nummer till olika namn. Lite skojfriskt är att ta en kompis mobil och skifta nummer till namnen "chefen" och "älsklingen" :Edit

Last edited:
OT: men jag kan inte ens min morsas telefonnummer i huvudet så skulle någon radera allt i min telefonbok så skulle jag inte ha några vänner kvar.

Jag delar upp det i så stora grupper jag kan utan att det blir för rörigt. Ibland varierar jag med beroende på nummrets struktur och beroende på hur jag binder upp logiken i nummret för att komma ihåg det.

Resultat: 070 6821 072, alternativt 073 803 2577, alternativt 070 7402047

Blir inte bättre..

Nej, det är inte mina mobilnummer.

070 123 45 67 så tycker iaf jag att det är lättast att komma ihåg och absolut inte 0701 23 456...
Kan typ hela min telefonbok i huvet.. Sifferminne kan vara riktigt jobbigt ibalnd:)

Jag tänker:

07xx-000-000

Mycket enkelt.

Fast det beror ju på hur man hörde det första gången.

Sen har man ju en telefonbok också :rolleyes:

Det är tydligen mest från Sthlm och uppåt man säger 070-?? ?? ???. Det är lättare att säga det som ett telefonnummer med riktnummer på fyra siffror. :tomten

M.G.F skrev:
Det är tydligen mest från Sthlm och uppåt man säger 070-?? ?? ???. Det är lättare att säga det som ett telefonnummer med riktnummer på fyra siffror. :tomten
NEJ! :fakta

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back