mobil & mc körning

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Det e en sak jag funderar på.

hur många är det som använder handsfree i sin hjälm ? och har aut. svar efter x antal signaler ? och fungerar det bra ? ljudmässigt ?

detta eftersom jag funderar på att modda hjälmen med inbyggd handsfree med kabel ner till innerfickan.. jag vill slippa pluggarna i öronen ..

erfarenheter, råd & tips e välkommna.

// Henke

hehe en polares polare snacka i mobil utan handsfree engång, på hojen :kocko ... slutade i en trägård mitt i nåns sommar middag :arsele hahaha...

Ett tipps är då en strup mic, den ska tydligen inte ta upp vidbruset.. ska du ha en vanlig så funkar det nog bara i väldigt låg hastighet!

ja brukar svara, inga problem, mobilen går att klämma fast mellan huvudet o hjälmen!

wonderwizard skrev:
du råkar inte veta vart man hittar sådan ?

Strup mic klart bäst tar bara upp vibrationer från struphuvudet. låter kanske lite skumt men funkar skitbra inget vindbrus eller andra störningar. :tummenupp

HanneZ skrev:
ja brukar svara, inga problem, mobilen går att klämma fast mellan huvudet o hjälmen!
Köp mindre hjälm :p

Vet inte riktigt var man kan hitta det, vet inte änns om det finns till moblier, vet bara att det finns till walkietalkies

Har för mig att bike har en tråd/reklam på strup mic, (teknikmagasinet.se) eller nått. :3freak

När man kör hoj så kör man ju hoj - då talar man inte i telefon. Då vill man inte tala i telefon....

Mavve skrev:
När man kör hoj så kör man ju hoj - då talar man inte i telefon. Då vill man inte tala i telefon....

Sant!

Jag har min mobil i innerfickan på skinnstället... så jag känner oftast när det vibrerar då nån ringer.... men då ringer jag bara upp när jag stannat vid senare tillfälle... ibland är det skönt att inte vara nåbar dygnet runt :7peta

Ingen mobil eller musik medans jag kör tack, motorljudet räcker för min del :yoparty

Högtalarfunktionen på Nokiorna är kanonbra, bara att hålla luren framför hjälmen så går det bra att prata utan att ta av den. Men jag föredrar nog att stanna, att kunna prata medan jag åker ser jag inget behov av.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage