MLS - packningar

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Hej, hej...

Behöver hjälp med att hitta lämpligt tjock MLS-topp packning till min GSX-R 1000 K7, målet under vintern är att ladda 285 körbara hästar ur maskinen.

Det har ju gjorts på SpökGöstas K5 som kördes i SpökGösta 4. Motorn i min maskin skall enligt vetenskapen se likadan ut inuti som K5 - K6 så det bör inte vara några problem.

Problemet är som sagt att hitta en MLS som passar. Eller funkar det med en vattenskuren kopparbit på 2-2.5mm?

Hur har ni andra gjort som kör UrBo på K5 - K6, vet att det finns en på forumet i alla fall.

Nu har jag hittat ett företag som kan leverera en MLS-packning till mig

Fan ett gruppköp hade varit bra :tuttar

Frågan som kvarstår är HUR TJOCK skall packningen vara? 12.5:1 i komp och skall köra på E85...

Tja, jag laddar 0.6 med e85 och har ca 238hk på hjulet med ett komp om 11.8:1. Erik trodde att om jag laddade 0.8 så skulle jag nog ha 280hk men där nånstans går nog gränsen för att det börjar spika på mitt komp. Så jag ligger lite på säkra sidan.
Du har ju några fler hästar från början så du behöver nog inte kompsänka speciellt mycket. Kanske dubbla packningar skulle gå, men det låter jag fullblodsproffsen svara på.

Tja, jag laddar 0.6 med e85 och har ca 238hk på hjulet med ett komp om 11.8:1. Erik trodde att om jag laddade 0.8 så skulle jag nog ha 280hk men där nånstans går nog gränsen för att det börjar spika på mitt komp. Så jag ligger lite på säkra sidan.
Du har ju några fler hästar från början så du behöver nog inte kompsänka speciellt mycket. Kanske dubbla packningar skulle gå, men det låter jag fullblodsproffsen svara på.

Gott, tackar för den uppgiften. Hoppades att något proffs här skulle komma med värsta uträkningen om hur många mm som ger vilket komp och hur mycket man då kan ladda.

Har själv funderat lite på dubbla originalpackningstjockleken, eller kanske trippla... Hmm, vet inte riktigt...

Skall leta runt lite på nätet nu :näsblod

På min Svenska hemsida har jag ett kompressionsuträkningsprogram. Lägg till en extra packning (ca 0.80 mm) och du sänker från 12.5:1 till ca 11.5:1

Obsalut, definitivt. Läs tråden "intercooler vs e85" så får du lite mer att grunda med.

Har läst den, jävligt bra OCH lång tråd :huvet

Då är det bara att köra på det, beställer en 1.6mm MLS-packning i veckan (om kassan räcker till)...

Har 2st hoj projekt och en bil under vintern, hoppas verkligen ha råd och tid till alla. Enda bruksmaskinen är dock min K7:a så den måste verkligen bli hundra...

Tack för hjälpen.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back