Mjölallergi

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Är det någon här som vet hur mjölallergi yttrar sig? Jag har fått reda på en hälsoundersökning att jag är allergisk mot nånting men dom visste inte vad, jag ska få göra ett allergitest nån gång för att se vad det är. Jag jobbar ju med att packa bröd så det är ju naturligtvis lite mjöligt i fabriken. Det senaste året har det kliat ganska mycket på armar, nacke, hals och sånt och när jag blivit arbetslös så har detta slutat. Har inte haft några utslag eller nå sånt där. Har även huvudvärk varje dag på jobbet. Är det här symptom på mjölallergi eller är det bara min polarbrödshypokondri som blommar upp? :va

Last edited:
Glutenallergi yttrar sig som så, att du får en fruktansvärd magsmärta i flera dagar/veckor när du blir utsatt för mjöl.

Hypokondri för din del, alltså.

Edit: Jag fick också utslag av mitt jobb, helt oprovocerat. När jag slutade så försvann dessa besvär. Jag hatade mitt jobb innerligt, vilket jag tror kan ha sin del i det hela.

Men även om det nu bara är hypokondri vilket jag är ganska säker att många grejer är vars får man hjälp om sånt? Även om jag bara inbillar mig så har jag ändå ont i huvet, blir illamående då och då, känner mig febrig och känner att det kliar. Det enklaste vore ju som att säga upp sig men då skulle jag inte kunna betala mina räkningar, kan jag knappt nu för jag fick världens minsta lön den här månaden. :huvet

kanske samma tendenser som jag har haft när jag jobbat på ett gjuteri..
har nåt som kallas benmjöl..
klia o vart allmänt torr.
vissa har även fått sår av det för att man bli ganska torr.
om du vistas mycke bland mjöl så duscha riktigt o smörj in dig efteråt på kvällen o gärna på morron.

känner du dig stressad eller vantrivs kan de va ett tecken att man får utslag o klias o sånt.
kan ju förklara varför du mår illa mm.
psykist vet du :tungan

En pizzabagare här i stan fick mjölallergi jag vet inte exakt hur det yttrade sig riktigt men han fick lov att lägga av iaf.

Twosaint skrev:
En pizzabagare här i stan fick mjölallergi jag vet inte exakt hur det yttrade sig riktigt men han fick lov att lägga av iaf.
samma här i Alingsås. synd var det för han bakade stans godaste. dom nya ägarna är helkassa :huvet

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick