Mittsverige banan!

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
nån som vet var det kostar att hyra mitt sverige banan en dag? har hört att det kostar 2000-2500kr för att hyra den! och sen får du köra vad du vill där!

är det sant de?

annars så skulle man kunna dra ihop ett gäng och bara köra där! blir ju inte dyrt om man delar på det! Och sen kan alla köra, lite träning för dom som inte kör på bana & för dom som brukar köra på bana. Så alla får köra sina vanliga hojar där om dom vill.

vad säger ni?

Äntligen! :D Nu har vi lite nya intressenter i distriktet som fattat vad billigt och hur kul det kan va att hyra banan en dag eller kväll. :banana Så klart delar vi ju upp i grupper eftersom detta med försäkringar hit och dit med gathojar och avställda racehojar (funkar inte tillsammans). Ingen orkar nog en hel kväll, när jag åkt så har det räckt och blir över med 3 grupper. Då får man åka 20min. och vila i 40 efter en dag ä man helt slut. :zpy Sen löser man ju det på plats, huvudsaken är att man är ett gäng som vill åka. :hihi Vad kan det kosta om man bokar inom 2 veckor typ en kväll 1800kr (för alla) eller nåt sånt löjligt. 10/1800 löjliga 180kr/person. Kolla upp nåt datum bara så kommer nog jag i alla fall. :tummenupp

ozeo skrev:
2291556 typ s kostar de.
http://www.motorpark.se/info.asp
all info du behöver.

skulle va kul o dra ihop ett gäng för blandad lek o bankörning..
ta nån/nåra tim för lek..

ja precis :D tycker det låter helt kanon jag :D

750-R skrev:
2291787 Äntligen! :D Nu har vi lite nya intressenter i distriktet som fattat vad billigt och hur kul det kan va att hyra banan en dag eller kväll. :banana Så klart delar vi ju upp i grupper eftersom detta med försäkringar hit och dit med gathojar och avställda racehojar (funkar inte tillsammans). Ingen orkar nog en hel kväll, när jag åkt så har det räckt och blir över med 3 grupper. Då får man åka 20min. och vila i 40 efter en dag ä man helt slut. :zpy Sen löser man ju det på plats, huvudsaken är att man är ett gäng som vill åka. :hihi Vad kan det kosta om man bokar inom 2 veckor typ en kväll 1800kr (för alla) eller nåt sånt löjligt. 10/1800 löjliga 180kr/person. Kolla upp nåt datum bara så kommer nog jag i alla fall. :tummenupp

precis! det blir ju inte mycket! får man köra med vilken hoj man vill :D

Jag e med :)...kan nog få med mig 2-3st till om det blir vettigt folk och ngn som kan hålla i det på ett bra sett!

Vore skoj med ngn erfaren banåkare som kan dela med sig av erfarenheter där ute.

Honke skrev:
2291490 nån som vet var det kostar att hyra mitt sverige banan en dag? har hört att det kostar 2000-2500kr för att hyra den! och sen får du köra vad du vill där!

är det sant de?

annars så skulle man kunna dra ihop ett gäng och bara köra där! blir ju inte dyrt om man delar på det! Och sen kan alla köra, lite träning för dom som inte kör på bana & för dom som brukar köra på bana. Så alla får köra sina vanliga hojar där om dom vill.

vad säger ni?
Är helt klart på om det blir något åka!
Sommaren är kort och åktillfällena på banan för oss som inte har licens är inte så många.

Bankörning

Jag hänger på om tid finnes.

Är det nån som vill hänga med till Banan I Mo i rana i helgen?
Vi är 5st från Glada Hudik
Det finns platser kvar kika på Action pics.se

//Lars

GasLars skrev:
2294618 Jag hänger på om tid finnes.

//Lars
Jag och ChrilleR1 skall dit!

Passar tiden så är jag på!

Vi kommer nog också, om det inte krockar med Rock & Bike Meet den 21- 22 juli i Junsele !
Men då ska väl ni alla andra dit också hoppas jag, så att det blir riktiga hojar här, och inte bara fransar och tv fåtöljer !!

ja det måste ju vara nån som kan ta tag i det vill säga :D jag är inte så jätte klyftih då det gäller sånt här :D

men intresset finns ju :) det är ju roligt :D

Mo i Rana

GasLars skrev:
2294618 Jag hänger på om tid finnes.

//Lars

Ponny o Lars race far också till Artic circle Race Way

Tror att vi får ha vissa regler om vi ska hyra:
-Anmälan är bindande (betalning ska ske oavsett vad som händer)
-Alla som ska åka kollar med sitt försäkringsbolag vad som gäller vid banåkning på inhängnat område(tror nog att det inte finns nåt bolag nu som tar en skada där)
-Inga skadeståndskrav kan ställas mot de som äger eller hyr banan.
Tror att det kan va lite mer åxå (har för mej att RJ, ChrilleR1 hade nåt papper man fick skriva under när man skulle åka.)
Nån mer som vet nåt så är det ju bara bra om alla synpunkter kommer fram.

Jag känner nog att jag inte är Mannen att stå bakom en banhyrning, har varken tiden eller kunskapen. Men med lite spårval och sånt (om det blir av)kan det ju gå bättre med. :tummenupp

JockeF & jag är säkerligen med vid ytterligare körning istället för bara tisdagkvällar.

Klart att man kan komma upp om det blir en heldag som passar!
Nåt man bör tänka på är att det är 100db vid förbifart, du måste alltså ha burkar som går att besiktiga med :gnissla tyvärr :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT