Mitt styre har låst sig...

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
...med andra ord är jag usel på att svänga :rodnar

I stan funkar det fint, men så fort jag kommer ut på landsvägen (vilket i.o.f.s är sällan - kör nästan enbart i stan) så funkar det inte. Är medveten om att jag stirrar mer på asfalten precis framför mig än en bit fram som man bör.

Skulle behöva tips om någon bra 70-sträcka (känns som en bra hastighet att öva i) runt GBG som är smidig att köra på om och om igen, bred och öppen så att man vågar lite mer, kort sagt en bra sträcka att öva kurvteknik på, smidig att ta sig tillbaka på igen är ju ett stort plus, så man kan köra den tills man tröttnar.

Tänkte ta en eftermiddag nån dag snart och nöta denna vägsnutt om och om igen tills jag känner att jag behärskar konsten att svänga/luta lite bättre.

real skrev:
...med andra ord är jag usel på att svänga :rodnar

I stan funkar det fint, men så fort jag kommer ut på landsvägen (vilket i.o.f.s är sällan - kör nästan enbart i stan) så funkar det inte. Är medveten om att jag stirrar mer på asfalten precis framför mig än en bit fram som man bör.

Skulle behöva tips om någon bra 70-sträcka (känns som en bra hastighet att öva i) runt GBG som är smidig att köra på om och om igen, bred och öppen så att man vågar lite mer, kort sagt en bra sträcka att öva kurvteknik på, smidig att ta sig tillbaka på igen är ju ett stort plus, så man kan köra den tills man tröttnar.

Tänkte ta en eftermiddag nån dag snart och nöta denna vägsnutt om och om igen tills jag känner att jag behärskar konsten att svänga/luta lite bättre.

Flygfältet i Torslanda funkar fint om man bara vill toksvänga.... :tummenupp Brukar vara där och knäskrapa ibland...

HA DE GÔTT

Tänkte mer på någon lämplig vägsträcka...

kör mellan rävlanda och lindome 100 gånger, sen när du håller "rätt" hastighet så kan du svänga.. fin väg!

:fakta

//jaG

Ett vanlig fel som man gör (förutom att kolla för nära mc:n, som jag fortfarande gör bara för att jag är livrädd för rullgrus) är att man ligger på för låg växel.

Det funkar både med bil och mc; växla hellre ned ett kugg för mycket än ett för lite så får du ner farten och slipper åka ut i skogen + att du har bra dragkraft ut ur kurvan.

Om du ligger på en för hög växel i relativt hög fart i en kurva, så kommer mc:n att svaja som en gammal Java 350 från -64 :fakta

Varför kör du hoj för ? Om du ska köra i stan så föreslår jag skåpbild, gärna en diesel...

Hoj är inget stadsfordon.

real skrev:
[BI stan funkar det fint, men så fort jag kommer ut på landsvägen (vilket i.o.f.s är sällan - kör nästan enbart i stan) B]

Motarden känns ju lite smidigare än en skåpbil måste väl man erkänna

Re: Re: Mitt styre har låst sig...

Bandit600 skrev:
Varför kör du hoj för ? Om du ska köra i stan så föreslår jag skåpbild, gärna en diesel...

Hoj är inget stadsfordon.

Hur i helvete är du funtad? Du måste ju vara helt knäpp, eller har du glömt att attatcha 10 smileys!?!?!?

När jag kör bil tar det gärna 30min+ och med hojjen tar det MAX 10min att ta mig igenom staden.

/Zana

Gamla vägen mellan Kungälv och Lilla Edet är ju oki om man ska köra lite aktivt... :tummenupp

Re: Re: Re: Mitt styre har låst sig...

Hoj = landsväg.

Bil = transport på motorväg eller till och från jobbet.

Vad är det som är så svårt att greppa ? Har ni platta bildäck på era hojjar eller ? Roliga nerlägg i gathörnen ?

Alltså, vi tar det igen. Hoj åker man där det är kurvig landsväg. I stan är man så lite som möjligt. Säg efter mig...

:crash :crash :crash :crash :crash :crash :crash :crash :crash :crash
(10 st, faktiskt)

Zana skrev:
Hur i helvete är du funtad? Du måste ju vara helt knäpp, eller har du glömt att attatcha 10 smileys!?!?!?

När jag kör bil tar det gärna 30min+ och med hojjen tar det MAX 10min att ta mig igenom staden.

/Zana

Real>> Du har PM.

Re: Re: Re: Re: Mitt styre har låst sig...

Men herregud!

Om du med hjälp av bågen kan halvera din restid till tex jobbet så är det väl ett självklart val, eller??

Ingen tycker väl att det är KUL å köra i stadstrafik, men det är ju svinkul om man jämför med bil! :fakta

Bilar luktar illa och är fula....

/Zana

Bandit600 skrev:
Hoj = landsväg.

Bil = transport på motorväg eller till och från jobbet.

Vad är det som är så svårt att greppa ? Har ni platta bildäck på era hojjar eller ? Roliga nerlägg i gathörnen ?

Alltså, vi tar det igen. Hoj åker man där det är kurvig landsväg. I stan är man så lite som möjligt. Säg efter mig...

:crash :crash :crash :crash :crash :crash :crash :crash :crash :crash
(10 st, faktiskt)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!