Missljud??

sirdius

Pain is temporary, honor is forever.
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Nu är det så att jag är ute efter en zx9r och har hittat en -95 med nya däck,ny koppling, nya bromsar, nytt drivpaket.Inte ett märke. Den har gått 4000mil. Privat säljaren sa att det var ett litet missljud som hördes ibland från motorn när den stod på tomgång men det hördes inget vid körning. Nu undrar jag vad det egentligen kan vara. Jag förstår att det i princip kan vara vad som helst men nån kanske har varit med om detsamma. Vad är ett vettigt pris för denna maskin? Jag har inte hört ljudet själv endast haft telefon kontakt med honom. Det kan ju bli väldigt dyrt om det är ett allvarligt fel.
Tacksam för svar

Kan vara en kass kamkedjesträckare måste i så fall bytas omedelbart.
Ev behöver ventilerna justeras.

sirdius skrev:
Nu är det så att jag är ute efter en zx9r och har hittat en -95 med nya däck,ny koppling, nya bromsar, nytt drivpaket.Inte ett märke. Den har gått 4000mil. Privat säljaren sa att det var ett litet missljud som hördes ibland från motorn när den stod på tomgång men det hördes inget vid körning. Nu undrar jag vad det egentligen kan vara. Jag förstår att det i princip kan vara vad som helst men nån kanske har varit med om detsamma. Vad är ett vettigt pris för denna maskin? Jag har inte hört ljudet själv endast haft telefon kontakt med honom. Det kan ju bli väldigt dyrt om det är ett allvarligt fel.
Tacksam för svar

ok..får se om det blir nån affär. Känns sådär....
Det finns ju alltid fler :tuttar

Är inget större mek eller Kawa-kännare men...

Brukar det inte vara topplockspackningen som går på dom där ?

Och kamkedja brukar väl höras tydligt genom att det rasslar(?)

:)

Toppackningen går väl om jag inte missminner mig därför att fodren sjunker i cylindern. Och som vanligt i fordonsbranschen säger sig importören inte ha hört talas om felet. :koko
Men jag vet inte vilka årsmodeller detta gäller. Säkert inte alla årsmodeller.

Ska låna din tråd lite, hoppas du inte misstycker?

jag har ett liknande fel på min hoj, man hör ett svagt raslande ljud från motorn när den är på neutral, när man trycker in koppplingen så försvinner ljudet, ljudet är väck även när man kör...(kan vara så att man inte hör det när man kör?)

weeeiii skrev:

jag har ett liknande fel på min hoj, man hör ett svagt raslande ljud från motorn när den är på neutral, när man trycker in koppplingen så försvinner ljudet, ljudet är väck även när man kör...(kan vara så att man inte hör det när man kör?)

Det där låter som normalt kopplings/växel rassel :)

När du står med neutralen i så snurrar det lite axlar och drev (vilka,får någon annan berätta)som stannar när du drar in kopplingen,Då tystnar det.

sirdius skrev:
Vågar man chansa att köpa den?

Nej, chansa inte.

Jag vet ju inte hur läget är och om du har sett den, kört den, och lyssnat själv. Men chansning leder troligtvis till att du inte blir nöjd i efterhand. Det kan ju vara ett stort fel. Vevaxel, växellåda eller vad som helst. F ö drivpaket, däck o klossar spelar mindre roll. Det är bara tjafs man sätter ut för marknadföring i Blocket o liknande. Nu snackar vi tunga kostnader och då skall bågen vara OK.

(om nu det inte är ett extremt bra pris, där det värsta redan är inprisat)

weeeiii skrev:

Samma på min och polarns Cbr oxå..så du behöver nog inte vara orolig.. vanligt rassel som sagt.
:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing