Missljud i motorn????

shark99

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
GSXR-600
:confused: :confused: Hej alla hoj åkare. Jag har varit och köpt mig en Suzuki gsxr-600 - 98.

Hoj har gått 3300 mil, men mitt problem är att jag har ett missljud i motorn, tror jag. Det är inte konstant ljud, det kommer vid 3000 varv och försvinner sen, det är ett rassel ljud. Kan det vara kädjespännaren?? eller vad kan det vara? och om det är det, vad kostar en sådan? kan man fixa det själv? Hoppas på svar.

får säkert nå bra svar snart men de ska tydligen va standard med gixxers.. dom bruka väl köpa manuella tro jag.. :va

dock har brorsan aldrig bytt sin o aldrig haft problem.. :rolleyes:

:confused: :confused: Hej alla hoj åkare. Jag har varit och köpt mig en Suzuki gsxr-600 - 98.

Hoj har gått 3300 mil, men mitt problem är att jag har ett missljud i motorn, tror jag. Det är inte konstant ljud, det kommer vid 3000 varv och försvinner sen, det är ett rassel ljud. Kan det vara kädjespännaren?? eller vad kan det vara? och om det är det, vad kostar en sådan? kan man fixa det själv? Hoppas på svar.

Låt någon med lite motoröra lyssna på det. MEn det låter misstänkt som kamkedjespännaren.

Köp en manuellspännare från motospeed (tror det heter så). Ser ut som bilden jag länkar och kostar ynka 795kr + frakt ;) Nej, jag tyckte verkligen inte att det sved :näsblod

3899.jpg

-@

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti