Missljud i motor. CB 900F

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Hej jag har ett missljud i min motor. Det är som värst när den är kall,när den har blivit varm så försvinner det nästan helt. Kan före komma väldigt lätt ibland på tongång. När den är kall så låter det bara på tongång,tar jag upp den på 2000rpm så tystnar det. Är det någon som kan veta vad det är? Tack på förhand. Jesper

Glömde att skriva att det är som ett klongkande ljud.

Nej det gör det tyvärr inte.

Det kan vara startkransen som sitter lös. Det hände mig under Boldortiden. Då skramlade det vid låga varv men tystnade vid högre. Lossa motorkåpan på vänster sida och kolla.
Hör annars med Boldorklubben som numera finns som grupp på ClassicBike´s hemsida.

Okej jag ska kolla detta. Tack så mycket för tipset:)
Om problemet kvar står så ska jag kolla med boldor klubben.

Det sitter en stor fet kedja mellan vevaxeln och kopplingen som kan låta ganska illa också.
Sitter en hydraulisk spännare på undersidan av kedjan som sträcker kedjan när det bli oljetryck.

Mats

Det sitter en stor fet kedja mellan vevaxeln och kopplingen som kan låta ganska illa också.
Sitter en hydraulisk spännare på undersidan av kedjan som sträcker kedjan när det bli oljetryck.

Mats

Okej. Kan det vara så att spännaren inte gör sitt jobb helt då kanske,att det trögar en del. Kanske kan smörja upp den eller byta ut den?
Tack så jätte mycket för tipset.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back