missljud framvagn audi a4

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag har en audi a4 b5 1.9tdi -98

heheh majoriteten av er tänker väl direkt "byt hela framvagnen" med tanke på deras kvalitet =) dock har jag precis gjort detta.

ett missljud är kvar

låt höra:tungan

svårbeskrivet, men det slamrar när jag rullar i fart. låter som det kommer ifrån höger fram. jag har inte hittat något mönster, utan det kan lika väl låta när jag rullar i tio som om jag kör på motorvägen.

jag upplever också att det försvinner när jag bromsar.

jag har kikat, klämt och kännt men inte kunnat hitta något ovanligt.

kan det vara hjullagerna som är kassa? tycker mig inte känna igen symtomen.

Du säger du bytta allt, men det låter som kasterstagsgummin alt. upphängning krängningshämmare.

Har du bytt fjäderbenslagringarna?

Jag fortsätter att vidhålla att VAG gör framvagnarna av mjukost...

fjäderbenslagringarna har jag också slagit mig. Kan man kontrollera dessa utan att ha isär allt?

Eller är det köpa o byta och eventuellt bocka av nästa punkt på att göra listan :)

fjäderbenslagringarna har jag också slagit mig. Kan man kontrollera dessa utan att ha isär allt?

Eller är det köpa o byta och eventuellt bocka av nästa punkt på att göra listan :)

Man kan be någon att lyfta/släppa lite i skärmkanten medans man lyssnar/känner på den.

Annars så är det byte/pricka av, dock är det rätt vanligt.

Ett annat alternativ är ju att leva med det till besiktningen och åtgärda tvåan...

Eller så svänger man förbi en VAG verkstad och går in och frågar en mekaniker vad han tror, men gå rakt in på verkstan, går du via kundmottagningen ska dom väl ha betalt för att du frågar.

Jamen det beror nog på vilken, har haft A6.or som gått riktigt långt faktiskt utan missljud.

Men flertalet fordon har problem med sin upphängning, dock hade a4 extremt stora.

Man kan be någon att lyfta/släppa lite i skärmkanten medans man lyssnar/känner på den.

Ett annat alternativ är ju att leva med det till besiktningen och åtgärda tvåan...

Eller så svänger man förbi en VAG verkstad och går in och frågar en mekaniker vad han tror, men gå rakt in på verkstan, går du via kundmottagningen ska dom väl ha betalt för att du frågar.

Yes. Får nog be bilmeken som bytte kamrem att lyssna.

grymt störande när man pendlar 7 mil enkel var dag.

Amen.

TS: Klapprar det hårt, metalliskt eller är det ett mjukare ljud?

haha. klapprar. där har vi ordet. jag satt och funderade på en lämplig benämning.
Skulle nog säga att det klapprar metalliskt(dock inte hårt, måste stänga av stereo osv för att höra), liknande ljudet som uppstår om man R:ar konstant så tungan fladdrar i munnen. om ni förstår?

håller förövrigt med er om framvagnarna, dock har just min bil gått 43000mil. 2st styrleder bytta under livstiden innan jag bytte länkarmar och leder. :D inget måndagsex här inte :)

det som är bra är att den iaf går billigt

Bara dumt att gå til en märkes verkstad när det finns vanliga som är billigare och inte ett dugg sämre heller...

Bara dumt att gå til en märkes verkstad när det finns vanliga som är billigare och inte ett dugg sämre heller...

Jag tänkte bara för att fråga, jag är också av åsikten att man inte lämmnar till märkesverkstad om det inte är garantiärende, men modelltypiska fel har ju dom koll på.

Nu hade ju bilen i fråga gått långt, så då är det nog ingen tvekan om att det mesta kan vara slut.

Jag tänkte bara för att fråga, jag är också av åsikten att man inte lämmnar till märkesverkstad om det inte är garantiärende, men modelltypiska fel har ju dom koll på.

Nu hade ju bilen i fråga gått långt, så då är det nog ingen tvekan om att det mesta kan vara slut.

haha. om den fortsätter tigga kulor av min plånbok i denna takt så är det snart adjöss. allt händer på samma gång:brinnerup

Ja dom där skrotframvagnarna har väl en del som kan väsnas men kan ju vara så enkelt som följande:

Bilen är ganska låg, Ådi precis som många andra är pigga på att montera dit täck/hasplast under bilen. Den som sitter under motorn försvinner ibland av olika anledningar, typ testar plogning med bilen, och kvar sitter ett par plattjärn eller vad jag ska kalla det. Dessa är ganska tunna och böjliga, när plasten rök eller om något annat fått tag på dem kan de bli vikta nedåt och sen skramlar det =)

Annars är ju grus innanför bromssköldarna en högoddsare.

Finns en bra bot mot det där.
Använder den jämnt på volvon oavsett problem.
Höj stereon tills det inte hörs längre.

*/ ?>
Back