missljud crf

krille#

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
zx6r
Hejsan! har ett jävligt störande missljud i min honda crf 250-05a. Det är svårt att förklara men jag skulle beskriva det som ett vinande skrapande ljud.Har försökt lokalisera var det kommer ifrån men det är svårt att höra, tycker det kommer från hela motorn :va Jag har kollat allt i toppen justerat ventiler m.m kolven är bytt och vevstakslager verkar ok. det är ett ganska högt ljud. Snälla hjälp mig jag blir galen snart :huvet och det låter likadant när motorn är varm och kall. MVH kristian

krille# skrev:
Hejsan! har ett jävligt störande missljud i min honda crf 250-05a. Det är svårt att förklara men jag skulle beskriva det som ett vinande skrapande ljud.Har försökt lokalisera var det kommer ifrån men det är svårt att höra, tycker det kommer från hela motorn :va Jag har kollat allt i toppen justerat ventiler m.m kolven är bytt och vevstakslager verkar ok. det är ett ganska högt ljud. Snälla hjälp mig jag blir galen snart :huvet och det låter likadant när motorn är varm och kall. MVH kristian

Jag har en crf 450-05 och har också ett skrikskrapande högt ljud från motorn. Dock endast på tomgång och bara ibland!? Den kan gå hur fint som helst, men när jag stannar och den går på tomgång kan den plötsligt börja skrika... Stänger jag då av den och startar igen låter den som vanligt?! Hittar du felet så får du gärna skriva vad det berodde på...

krille# skrev:
Hej jag hadde en crf 450-04 som lät lite skumt, jag kollade runt lite och fick till svar att: - den låter så de är bara att köra!. :va jag tror att de va kopplingen som lät illa på min.

Gå igenom kicken finns en plast bit "vet inte vad den heter" som kan va sönder då skramlar det lite.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT