Mission Motors Mission-R (elhoj)

Ser onekligen intressant ut. Lite styvt 12 - 24 mils räckvidd, det är väl inte helt oävet på en sporthoj, nöjesturen kan nog funka med det ändå. Men misstänker att en nöjesrunda på sporthojsmanér hamnar närmare 12 mil än 24. :D
Vikten på 250 kg är väl lite osportig däremot... Fast hade varit intressant att testa den. Jag gillar elmotorljudet. :D

Last edited:
'A one-off'. Kan med andra ord kosta sju fantasiljoner att få ur de där 24 milen.

Ska jag byta ut hojen för nöjesturer till nåt sånt får de nog försöka lite mer.

Pendlingsfordon hade den dugit till men kostar antligen för mycket. Zero Motorcycles säljs ju i Sverige och verkar vara rätt lämpliga till just pendling.

Såg ju ball ut men va fan va moppefucko det ser ut när hakan sticker ut så där långt under hjälmen. Nu är det väl lite mycket begärt av just Jay Leno att kunna få in den i en hjälm, lite som att be Rocco att inte ha en bula i kallingarna antar jag.

0-60 mph på 3s är ju rätt ok också, tyvärr är det ju bara siffror för att locka allmänheten, det vore intressantare att se vad den gör för tider på Nürburgring, Laguna Seca eller varför inte Anderstorp och Gelleråsen!

0-60 mph på 3s är ju rätt ok också, tyvärr är det ju bara siffror för att locka allmänheten, det vore intressantare att se vad den gör för tider på Nürburgring, Laguna Seca eller varför inte Anderstorp och Gelleråsen!

De nämde ju någon kvaltid på en bana med hur den stod sig mot de vanliga motogp-hojarna, och 600-serien i videon.

Såg ju ball ut men va fan va moppefucko det ser ut när hakan sticker ut så där långt under hjälmen. Nu är det väl lite mycket begärt av just Jay Leno att kunna få in den i en hjälm, lite som att be Rocco att inte ha en bula i kallingarna antar jag.

Mjoh, hjälmen ser ju för liten ut rent allmänt, förutom att hans framträdande haka sticker ut under.

1,31,3 på Laguna. Rätt sjukt bra även om det var på kvalet.

1,31,3 på Laguna. Rätt sjukt bra även om det var på kvalet.

För att få in lite mer siffror i sammanhanget så var snabbaste kvaltiden 1,22,0 i MotoGP och 1,25,3 AMA Superbike under 2011. :)

Den gör nog inte bort sig på ringen heller om dom väl kommer dit, kanske hamnar efter lite mer på nordslingan men GP-sträckan kan den nog konkurrera på.

Rätt trevlig sak som tillomed jag skulle vela ha :)

Men vikten är inte i min smak, kanske om man fått ner den runt 150-180kg :rolleyes:

Det är ganska kaxigt att inte ställa upp i VM med förklaringen att det inte finns någon motståndare som har något att sätta emot.

För övrigt samma anledning som varför jag inte kör MotoGP. :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...