Minibussfundering Pegueot 807?

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Japp,då gjorde man testet man bävat för ett bra tag:Provade tvillingvagnen i E39 kombin.Jag grät.

Större bil står på inköpslistan,det är här 807an har dykt upp som ett intressant alternativ.Vad finns att säga om denna buss? :tummenupp eller :huvet

Kravet är att få in vagnen och tillhörande väskor till ungarna.Bör även finnas plats till inköpskassar om man nu frivilligt kör och handlar med ungarna.Skulle man få för sig att åka på semester så skall all packning få plats utan att behöva vara ingenjör för att få plats med allt.Allt detta anser jag Peggan skall klara?

Vad finns det annars för alternativ?Skjutdörr bör det vara för smidighetens skull.Hade span på Sharanen,men den går bort pga vanlig dörr.Amerikanare vill vi inte ha.Såå???:tuttar

Ps1:Maxpris,låt säga strax över 100,kanske 120.

Ps2:Har en Bmw touring till salu :D

Sharan finns med skjutdörr också, kanske var tillval?
Annars har du ju Toyota Previan som troligtvis är bäst i klassen, men priset hamnar därefter. Du får troligtvis leta lite äldre modell för de pengar du nämner men det är en bra bil för övrigt antar jag, troligtvis 1000000000ggr bättre än en Peugeot.
Jag kan ärligt talat inte tala om Peugeot utan att rysa vid tanken, kanske för att jag har ägt flertalet själv och haft i jobbet och INGEN har varit bra.
Jo, ok en Partner jag hade var bra men äckligt burkig och fyrhjulingen kunde jag bara frakta genom att ha bakdörrarna öppna och spänna fast dem med spännremmar...

Mazda 5? Har knappt sett en sån, kanske inte så vanliga?

Vad du än gör så slå bort tanken på Renault (Grand espace?), Citroën (C8), Peugeot, Seat. Sharanen, kanske. Men det är fortfarande en VAG...

Nej, börja leta Previa genast! Åk och provkör en åtminstone.

Köp en gammal van, både skjutdörrar (på de tidigaste) och gott om plats:tummenupp

Subaru Tribeca?

lastar en tribeca så värst mkt? min erfarenhet av suvar är att det brukar vara gott om plats för passagerarna och då får lastutrymmet stryka på foten, kör själv en santa fé -07,7 stolars, grymma utrymmen fram men framförallt bak, för ungarna känns det som om att dom "bor" i en tvåa typ, men bagagutrymmet är en smärre katastrof, visst ser den ut å svälja mkt men bara på bredden å höjden, har man barnvagn så vill man gärna ha en bil som lastar bra både på höjden, bredden men framförallt längden!

edit: TS, som redan nämnt tidigare i tråden, håll dig borta från franska bilar:tummenupp

Last edited:
Chev trans sport är en väldigt trevlig bil annars.

Jag håller med på den!

Håller med. Har en fyrhjulsdriven och det finns bara en nackdel och det är soppaförbrukningen.

Jag håller med på det också!

Farsan hade en 2WD och brorsan köpte en likadan samtidigt som min granne hade en i tjänsten, alla tre gick felfritt och hyfsat billigt.

Efter några år så sålde brorsan sin, farsan strax efteråt och grannen bytte till en 4WD.

Grannen gillade fortfarande bilen, men han sa att han aldrig hade bytt om han hade vetat så mycket törstigare den var.

Men jag ifrågasätter varför du inte klarar dig med en vanlig personbil, har du en massa ungar sedan tidigare?

En tvillingvagn går ju in i vilken anständig kombi som helst, och du ska bara ha vagnen med dig i ett par år.

Last edited:
Tackar för förslagen,Toyotan kan ju som sagt vara ett fullgott alternativ.Chevan går bort pga deras dåliga toppackningar,annars är det en härlig bil.

Nä,har bara dessa 2,men med alla grejjer man skall ha med så vet jag inte om en vanlig kombi klarar det.V70 ser ju raka ut,så då kanske man får in allt.Frågan är om man blir knäpp när man skall lasta in och ut allt,ett blöjbyte vid vägkanten skall ju gå smidigt utan att behöva välta runt allt..

Efter vagnanvändandet så blir det vanlig kombi,så detta är en ren vagnfraktare är det tänkt.

Sharanen kom med skjutdörr nu med den nya karossen,och närmare 400K är aningens utanför budgeten :D

Tackar för förslagen,Toyotan kan ju som sagt vara ett fullgott alternativ.Chevan går bort pga deras dåliga toppackningar,annars är det en härlig bil.

Nä,har bara dessa 2,men med alla grejjer man skall ha med så vet jag inte om en vanlig kombi klarar det.V70 ser ju raka ut,så då kanske man får in allt.Frågan är om man blir knäpp när man skall lasta in och ut allt,ett blöjbyte vid vägkanten skall ju gå smidigt utan att behöva välta runt allt..

Efter vagnanvändandet så blir det vanlig kombi,så detta är en ren vagnfraktare är det tänkt.

Jag körde två barn, två barnvagnar och barnens mamma omväxlande i LandRover Pickup, Saab V4 (kombi) samt Saab 900 OG.

I samtliga dom bilarna rymdes hela vår semesterpackning samt barn, blöjbyten vid vägkanten inträffar inte så ofta som du tror och det enda man behöver är en blöja och några tvättlappar, det kan man ha i innerfickan.

Köp en vanlig kombi redan nu.

Frågan är bara vilken kombi som rymmer allt?E39an gör det ju inte,fast iofs är det ingen laståsna."Förr i tiden" när det inte fanns minibussar så funkade det ju,så omöjligt är det inte,men gillar inte att behöva stuva in allt i exakt rätt ordning för att det ska få plats.
Klarar en v70 detta?

Frågan är bara vilken kombi som rymmer allt?E39an gör det ju inte,fast iofs är det ingen laståsna."Förr i tiden" när det inte fanns minibussar så funkade det ju,så omöjligt är det inte,men gillar inte att behöva stuva in allt i exakt rätt ordning för att det ska få plats.
Klarar en v70 detta?

Har du redan vagnen så åk ut till handlarna och prova dig fram.

På vissa ställen samarbetar barnvagnshandlarna med bilhandlarna så att det finns testvagnar att låna i bilhallen.

Köpte en Previa 2001 från Tyskland som jag haft sedan dess. Har gått 18000 mil nu. Har bara fått byta slitdetaljer. Rekommenderas:tummenupp

Köpte en Previa 2001 från Tyskland som jag haft sedan dess. Har gått 18000 mil nu. Har bara fått byta slitdetaljer. Rekommenderas:tummenupp

Toyota är Toyota.Hur är de att köra,törstiga,bra komfort?Åker du manuell eller automatare?Vilken motor?Synd de är så fula bara,men det kan man stå ut med de åren det är aktuellt med buss isf :D

Toyota är Toyota.Hur är de att köra,törstiga,bra komfort?Åker du manuell eller automatare?Vilken motor?Synd de är så fula bara,men det kan man stå ut med de åren det är aktuellt med buss isf :D

Jag kör Previa med "nya" chassit dvs dörrar på båda sidorna (passagerarsidorna alltså..) och nya "layouten". Den är helt OK att köra, är som att köra en vanlig svenssonbil, busskänslan uteblir helt. Är förvisso ingen raket men enkel att köra. Har varit i Österrike några vintrar och åkt skidor, det är inga problem att tuffa fram i 140-150 km/h på autobahn. Min är en manuell och motorn är en 2,4 l på 156 hk. Den drar ca litern/ milen. Har kört till Sälen i dåligt väglag på 0,8 men i stan kan de bli upp till 1,2. Iom att jag köpte den i Tyskland valde jag en modell som normal inte sälj här i Sverige, den har 8 platser. (De som sälj i Sverige har normalt 6 eller 7 sittplatser). Har alltså två "soffor" som glider på skenor i golvet som gör det lätt att reglera bagageutrymmet på ett smidigt sätt. (kan se delar av bilen under "garage") Det du skall se upp med är handbromsen, att den fungerar. Det är det vanligaste felet.

Man blir fort bortskämd med gott om plats ....:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey