Mini moto 908 med isdäck [Bild]

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Får se om de fungerar i vinter? :) Undrar vad tjejen säger om lägger av en
burn på parketen ;)? Ska kapa av dom bakre så att man kan köra på ren is

Åkte till Biltema och köpte Montageskruv 13-25mm för 30kr och började
skruva. La sedan en gummimatta på skruvarna(som har stor skalle) och drog
på slang, Färdigt :) Ja fuskade lite, åkte till däckgubben och fick de gjort
2 slangar + jobb = 100kr

IMG_0000017.JPG


IMG_000004.JPG


IMG_0000018.JPG


Kan gå illa om man tafsar!

IMG_0030.JPG


Min gamla 14e som ja sålde med m5bult och bricka

För första gången kan man säga att man längtar tills snön faller :3freak
 
Ser brutalt ut! :tummenupp
Blir det en vargavinter skall jag nog också fixa mig en minimoto med isdubbar...ser ju helball ut det där!
 
Glöm inte glykol i kylaren bara ;)

Håller det verkligen när du inte har några brickor utanpå däcket?
 
Ser bra ut det där :yoparty :tummenupp :yoparty

Ska själv försöka mej på något liknande snart ,
drar mej lite för att göra det blir ett jvl skruvande o borrande !
 
?

Min gamla 14e som ja sålde med m5bult och bricka

Orkar en 14E överhuvudtaget att köras med dessa "monster"däck???

//MH
 
Den klarade att dra runt dom däcken på 14e men den lever på varv som vilken
kina hoj som helst gör. Men de blir nog lite roligare med den här cykeln än
den gamla :banana
 
Oblic skrev:
Den klarade att dra runt dom däcken på 14e men den lever på varv som vilken
kina hoj som helst gör. Men de blir nog lite roligare med den här cykeln än
den gamla :banana

hur många M5bult hade du i backdäcket respektive framdäcket?
har köpt däck nu och ska köpa M5, men vet inte vad som är rimligt att köpa? längd m.m.?
 
skruven är 4,2x13mm självborrande montageskruv för stålregel.
Skallen på skruven är ca 10mm bred i diameter och ca 1mm tjock.
Jag har skruvat i från insidan och sedan lagt en gummi matta på 1,5 mm som skydd för slangen. Skruven viker sig inte det minsta.sitter grymt bra.som endurodubb ungefär.men livslängden är nog inte så lång om man kör på assfalt,men jag skall bara köra på is. det är 240 dubb i varje däck!!
 
Ser ju riktigt bra ut det där. Men ska du verkligen ge dig ut o
söla ner din nya hoj på isarna. Snö o skit kommer ju
tränga in överallt o det kommer väl sen ärga o bli allmänt skabbigt...
 
Last edited:
Wheelie-king skrev:
Ser ju riktigt bra ut det där. Men ska du verkligen ge dig ut o
söla ner din nya hoj på isarna. Snö o skit ev. salt kommer ju
tränga in överallt o det kommer väl sen ärga o bli allmänt skabbigt...
Det är väl inte saltat på sjöarna får man hoppas. :D
 
Det enda som kan rosta på dom Italienska hojjarna är bromsskivorna, avgassystemet torkar direkt efter körning då det är varmt :)

Jörgen, vobblaracing.se
 
Hej lille jörgen!

Jag vet att det tränger lätt in fukt i skrymslen mm när man kör på is.
Det kanske inte rostar direkt men hela hojen kommer ju bli allmänt skabbig.

Skulle pesonligen inte bry mig om detta på ett par år gammal hoj, men på en
ny 8 hk för 25 K så vete fan... men det är ju upp till var o en.
 
men vi som tävlar har isär hojjarna relativt ofta så då är det inga problem att rengöra i dessa skrymslen..
 
Bra inlägg Meli!!
Man måste ju sköta grejorna. Och jag tror inte att det är någon större skillnad att köra på is eller köra under regniga förhållanden.
Och regn kan ju förekomma rätt ofta i sveriges avlånga land.
Och det är 10 hk inte 8 hk som Wheelie-king skrev!men vad spelar det för roll, det är ju den som bromsar sist som vinner! ha ha!!
 
Ok du kör med den nya bizeta motorn då eller.
Har hört att deras nya mod. std motor ska ge lite mer
pulver än den gamle polinistånkan...

Jag körde detta året med dm brutale -04 mod std. den var på
8 hk enligt Anders Gull. Jag har t.o.m kvittot kvar på den, där står
det att den är på 8 hk H2O.

Nu är den såld och en GRC 50cc är investerad istället:-)

Att man ska bromsa sent är ju sant, men man får ju framförallt inte bromsa för ofta, det fick du väl om inte befara i Lockarp...

Ang. att det kan ärga o rosta lätt är bara av egen erfarenhet, fälgar, kopplingstrumma, avgasrör tål inte mkt fukt!
Detta var bara ett tips, men torkar man bara av dessa efter varje körning så är det ju inga problem.
 
Brutale -04 är på 10hk vad det än står på ditt kvitto.
Om den är på 8 hk så hade du den gamla pipan på.

DM 1 Racing som var modellen före Brutalen var på 8.6 hk, det
är bara pipan och reedsen som skiljer på dessa modeller.
Brutalen har kolfiberreeeds och trimmpipan och detta hade inte DM1 Racing.

Om den nya Bizeta motorn så stämmer det att den är lite starkare över registret
och detta beror mest på att Bizeta handbygger dessa motorer och ser till att alla toleranser är optimerade och att allt är bra balanserat.

Polinimotorerna är massproducerade och är följaktligen inte lika bra balanserade som Bizeta motorn.
Det går dock att få polinimotorn lika bra som Bizeta men det krävs lite jobb.

Porttiderna är ungefär likartade så det ska inte skilja speciellt mycket på toppeffekten.

Jörgen, vobblaracing.se
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top