Mini DV kamera på minimoto?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Undrar om det är någon som provat att sätta kameran på sin minimoto och filmat. Tänkte bara kolla vad ni fått för kvalitè. Jag provade min kamera på minin men fästet var inte tillräckligt styvt så det skakade för mycket. Slutade med att kameran fick lämnas in för den visade bara halva bilden efter detta...

haha!

har sett nåon på Ketogans filmer har jag för mig, som hade nått liknande över styret som killen här på sporthoj gör? (kamrafästen det vill säga)
verkade ganska bra iaf.. vet dock inte hur man ska få det att sluta vibrera? gummi kanske?`

MangeH skrev:
Undrar om det är någon som provat att sätta kameran på sin minimoto och filmat. Tänkte bara kolla vad ni fått för kvalitè. Jag provade min kamera på minin men fästet var inte tillräckligt styvt så det skakade för mycket. Slutade med att kameran fick lämnas in för den visade bara halva bilden efter detta...
håller sälv på att klura ut, men du får minst vibrationer om du sätter kameran på sidana av chassit.

bild
Anv lite silikon på själva vinkel fästet för att minsa vibrationer.
silikon är fäst dels på ytan där kameran ska sitta och sedan på den yttre ytan som ska sitta mot chassit.

Har investerat en dv kamera, kostar ca 1499kr, denna har mpeg4 inspelning och upplösning på 680*480, inget för proffs men den duger.
Med dv kamera. glömde ställa in focus så bild är suddig
film med miniDV

Andreas_ace skrev:
håller sälv på att klura ut, men du får minst vibrationer om du sätter kameran på sidana av chassit.

bild
Anv lite silikon på själva vinkel fästet för att minsa vibrationer.
silikon är fäst dels på ytan där kameran ska sitta och sedan på den yttre ytan som ska sitta mot chassit.

Har investerat en dv kamera, kostar ca 1499kr, denna har mpeg4 inspelning och upplösning på 680*480, inget för proffs men den duger.
Med dv kamera. glömde ställa in focus så bild är suddig
film med miniDV

Tänkte bara fråga en sak om cameran vart kan man köpa en sådan ?? Skulle vilja filma lite från miniquaden:P heh

tack ändå:) :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...