Mina "mappar" stänger ner sig!!!!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Om jag öppnar en mapp så kommer den att stängas ner efter en stund med en larmruta som följd, ni vet en sån "skicka felrapport" "skicka inte".

Klickar jag då på informationen om felet så är det nåt skumt i temp mappen som stökar. Jag tar bort allt skit där, och vips så är de likadant efter några minuter.. Skiten stänger ner sig fast med en ny grej temp mappen som jävlas.
Vad ska jag göra!!!????
Den förra hade "adressen":

C:\Documents and Settings\Bosse\Lokala inställningar\Temp\WER2F.tmp.dir00\appcompat.txt

Jag kör både Spybot, Ad-aware, och Avg antivirus regelbundet och använder inte explorer mer än 1 gång av 100.

Funkar det i Safe Mode?

Kör en "Properties->Tools->Error Checking" på disken.

Funkar det fortfarande inte, skicka upp en Print Screen på "Task Manager->Processes" hit på forumet

andersbrink skrev:
Funkar det i Safe Mode?

Kör en "Properties->Tools->Error Checking" på disken.

Funkar det fortfarande inte, skicka upp en Print Screen på "Task Manager->Processes" hit på forumet

Äntligen nån som vill hjälpa till lite!!

Testade felsökningen. "diskkontrollen kunde inte slutföras" blev svaret..

Bifogar en print screen i ett word dokument eftersom jag inte vet hur jag annars kan få med det....

Bifogat

Eeeeyy!! Vart tog hjälpen vägen??!!!

Jag fattar ju ingenting, mer än att jag snart blir galen..

Den sade förmodligen något mer om att diskkontrollen inte kunde slutföras. Vad?

Dina processer ser helt normala ut.

Halvskaplig gissning, att din hårddisk har fått trasiga sektorer på någon systemfil. Du lär ha hands-on-hjälp av någon som vet hur man kör i Safe Mode och kan köra lite diagnos.

andersbrink skrev:
Den sade förmodligen något mer om att diskkontrollen inte kunde slutföras. Vad?

Dina processer ser helt normala ut.

Halvskaplig gissning, att din hårddisk har fått trasiga sektorer på någon systemfil. Du lär ha hands-on-hjälp av någon som vet hur man kör i Safe Mode och kan köra lite diagnos.

Tackar tackar! Felet borde gå att fixa på något vis eller? Tänkte mest på om man ska köra skiten till tippen eller om det är mjukvaran som är lite paj.

Måste börja ragga datakunnig support..

Är det möjligt att du köra Kazaa eller någon annan fildelning? Lite sökning på nätet gav att det är fler som har problem med att Outpost Firewall crashar. Jag tror du ska leta rätt på någon gratis online-antivirus-scanning-tjänst och köra trots att du kör AVG.

andersbrink skrev:
Är det möjligt att du köra Kazaa eller någon annan fildelning? Lite sökning på nätet gav att det är fler som har problem med att Outpost Firewall crashar. Jag tror du ska leta rätt på någon gratis online-antivirus-scanning-tjänst och köra trots att du kör AVG.

Mmmmmm.... Kan ju bli lite Dc ibland...

Har du nåt tips!? Nån som man inte blir blåst på som rensar datorn istället för att laga den..

I Göteborg? Ingen susning...

Här hemma har jag begränsat datorsupporten till mina föräldrar och syskon. Sitter jag 2 timmar i garaget en vardagskväll och renoverar insugsventiler får jag mer för besväret än om jag sitter 8 timmar en lördag hemma hos en "Nisse" och rensar virus.

andersbrink skrev:
I Göteborg? Ingen susning...

Här hemma har jag begränsat datorsupporten till mina föräldrar och syskon. Sitter jag 2 timmar i garaget en vardagskväll och renoverar insugsventiler får jag mer för besväret än om jag sitter 8 timmar en lördag hemma hos en "Nisse" och rensar virus.

Nej. Jag menade på online virusprog!! Tänkte på alla popup om olika program att det måste ju vara ett smaskigt sätt att få folk att klicka in virus på burken. Måste ju finnas dom som är oseriösa där med.

Såå seja sej, vilken onlinetabortvirusprogram ska jag sööra?

Pentix skrev:

Den funkar! Har en sisådär 25 virus på burken som den hittar men inte AVG.
Problemet är att när den sak öppna en ny ruta där den ska presentera resultaten så stänger skiten ner sig, alltså samma problem som med mapparna finns i explorer. Symantecs program kräver explorer och kommer aldrig att hjälpa mig....

Nåt program som funkar med netscape el opera? Dessutom vore det bra om man bara kunde klicka "ok" för att bli av med alla virus för jag är så jäkla kass på det här.

juha01 skrev:
Den funkar! Har en sisådär 25 virus på burken som den hittar men inte AVG.
Problemet är att när den sak öppna en ny ruta där den ska presentera resultaten så stänger skiten ner sig, alltså samma problem som med mapparna finns i explorer. Symantecs program kräver explorer och kommer aldrig att hjälpa mig....

Nåt program som funkar med netscape el opera? Dessutom vore det bra om man bara kunde klicka "ok" för att bli av med alla virus för jag är så jäkla kass på det här.
Starta i felsäkert läge och kör samma sak. Funkar det då?

Mr K skrev:
Starta i felsäkert läge och kör samma sak. Funkar det då?

Jajjemen!

Har 17 viru eller liknande. Varken norton eller avg lyckas ta bort dom men norton hittar dom åtminstonde.

Alla har ordet "adaware" i sig.. HUR i hela världen blir jag av med dessa????
Bifogar en bild över resultatet från testet. (i word)

Bifogat

Mr K skrev:
kör "Ad-Aware SE Personal edition" i felsäkert läge så kanske det tar bort det ...

www.lavasoft.de

Mr K, du är veckans hjälte! :Bugar Den versionen hittade över 600 konstiga saker och rensade rent. Alla problem borta! Stort tack, för det är ett helvete när man inget fattar själv...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon