Mina däck??

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 SM-06
Tja!
Jag är en nybliven hojåkare,har sadlat om från Corvette till GSXR 600-97,som jag köpte i våras.
Nu tänkte jag höra om någon av er kan svara på lite frågor om hojar.
1:Mina däck som sitter på hojen är Metzler sporttech M1 vad har de för egenskaper hårda eller mjuka?
2:Vilken interrvall på oljebyten ska man ha (vild ganska lugn körning)?
3:Något särskilt som jag skall tänka på gällande denna hoj jag har?
Är evigt tacksam för alla råd!

GSXR_FREDDA skrev:
Tja!
Jag är en nybliven hojåkare,har sadlat om från Corvette till GSXR 600-97,som jag köpte i våras.
Nu tänkte jag höra om någon av er kan svara på lite frågor om hojar.
1:Mina däck som sitter på hojen är Metzler sporttech M1 vad har de för egenskaper hårda eller mjuka?
2:Vilken interrvall på oljebyten ska man ha (vild ganska lugn körning)?
3:Något särskilt som jag skall tänka på gällande denna hoj jag har?
Är evigt tacksam för alla råd!

Sportech är ett sportigt gatdäck som jag bara har hört gott om.
Angående oljebyten, går du inte efter serviceboken? Oljan går väl 5-600 mil, jag servar efter boken och där är service efter varje 600ade mil.
Kan inte säga mer en kul att du har köpt dej en bra hoj! :fakta

Tack för svaret!
Jo jag servar efter boken,men vissa envisas med att byta olja nästan lika ofta som man tankar, vilket jag inte inser vitsen med om det nu inte är banåkning som gäller förstås.

Ett bra tips att tänka på vid däckköp är att inte fuska med försäkringen........... du förstår säkert...
Kan du inte förklara i försäkringsforumet hur du har gjort din försäkringskalkyl skall du se hur glada alla andra blir som får betala den del du inte betalar...

//Fredda (lite less på folk som bara måste ha hoj men inte har råd med försäkringen = går ut över oss andra)

Skillnaden mellan om jag eller farsgubben står som ägare på hojen så skiljer det ej mer än ca1000kr/år,tack vare att han försäkrade sin Busa och min hoj hos samma försäkringsbolag så kunde vi få en bra premie och att vi har alla våra firmabilar försäkrade hos detta bolag.
Kan jag spara 1000 spänn på detta, så gör jag det,1000kr är alltid 1000kr
Det beror inte på att jag inte har råd att betala.
Jag betalade nästan 18000 spänn för min försäkring på Corvetten jag hade innan jag köpte hojen, så jag vet hur det är att pröjsa mycket för en försäkring.
Har även kollat med bolaget vad som skulle hända om jag skulle skrota,och det skulle bli 1500 mer i självrisk än om farsan skulle skrota.det kan jag leva med.
Jag tror inte att försäkrings premierna beror på att folk skriver sina hojar på äldre anhöriga,utan att folk köper hojar som de inte kan hantera och olyckan är ett faktum.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back