Min Z1000 (bättre kvalitet)

Tyrre

Z1000 mannen
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Kawasaki Z1000
Sen skulle jag skulle bli så glad så om någon snäll SH läsare kunde ge mig lite förslag på olika tillverkare av sportfilter till min Z1000, älsklingen skulle kunna andas mycket bättre än hon gör med orginal filtret tror jag. Om ej så blir insugs ljudet mycket skönare. Tackar på förhand!

Info: Kawa Z1000-03. TELCO slipon, ERMAX magspoiler och söker nu efter sportluftfilter som ger ett smarrigt insugs ljud...

Bifogat

• min z1000 small.JPG
    min z1000 small.JPG
    85.9 KB · Visningar: 1,069
Tyrre skrev:
Sen skulle jag skulle bli så glad så om någon snäll SH läsare kunde ge mig lite förslag på olika tillverkare av sportfilter till min Z1000, älsklingen skulle kunna andas mycket bättre än hon gör med orginal filtret tror jag. Om ej så blir insugs ljudet mycket skönare. Tackar på förhand!

Info: Kawa Z1000-03. TELCO slipon, ERMAX magspoiler och söker nu efter sportluftfilter som ger ett smarrigt insugs ljud...

den var riktigt fräsh!! :)

Tyrre skrev:

DNAfilter från http://www.touring.se/

Jannis

den va riktigt snygg men snälla du ta bort backspeglarna eller försök skaffa nå lite mindre å snyggare..

Luftfilter till z1000

undefined :tummenupp undefinedJag rekommenderar KN luftfilter till z1000, men du bör sätta på power commander på cykeln så du får rätt blandning också

jag rekommenderar K N luftfilter till z1000, men du bör sätta på en power commander så du får rätt luft & bränsle blandning också LYCKA TILL

Jens_von_Helvette skrev:
den va riktigt snygg men snälla du ta bort backspeglarna eller försök skaffa nå lite mindre å snyggare..

Ingen kritik är dålig så länge den är konstruktiv, så ex. på snygga speglar vore en kalas ide. Annars tack för omdömmet av hojen, är så jä-la nöjd med den.

rekan skrev:
undefined :tummenupp undefinedJag rekommenderar KN luftfilter till z1000, men du bör sätta på power commander på cykeln så du får rätt blandning också

En Z1000 broder! Talar du av erfarenhet på din egna? mer info av dig vora kalas...

Till att börja med så har jag inget bra öga för estetik men känns inte ljuddämparen onödigt lång? Vågar du korta den en dm eller kommer den väsnas alldeles fördjävligt då? Korta burkar brukar vara snyggt som fan, Wiseguy med flera kortade sin och utseendemässigt så vart det kalas.

Victor skrev:
Till att börja med så har jag inget bra öga för estetik men känns inte ljuddämparen onödigt lång? Vågar du korta den en dm eller kommer den väsnas alldeles fördjävligt då? Korta burkar brukar vara snyggt som fan, Wiseguy med flera kortade sin och utseendemässigt så vart det kalas.

Tack för tippset Viktor, men vet ej om jag vågar sätta kapen i mina nyinköpta burkar. Men en god tankeställare.

Jag menar inte att tjata. Men backspeglarna måste bort. Spelar ingen roll hur praktiska dom är... Dom är bara fel... Prova i alla fall...

Jag skickar med en bild som exempel...

Bifogat

• min z1000 small two.jpg
    min z1000 small two.jpg
    140.7 KB · Visningar: 416
Last edited:
Jag håller med om backspeglarna.

Men fifan för att köra utan,jag klara det inte iaf.

Man får ju spelet när man inte vem/vad som ligger bakom.

Firefly skrev:
Jag menar inte att tjata. Men backspeglarna måste bort. Spelar ingen roll hur praktiska dom är... Dom är bara fel... Prova i alla fall...

Jag skickar med en bild som exempel...

De är avplockade nu och det ser bättre ut, men vetifan om jag ej måste sätta dit en vänster spegel. Bra att ha när man åker i grupp så man har koll vad som sker bakom sig.
Hojen ser precis ut som din bild nu, Så slipper jag ut och ta en ny och lägga ut här.

Back