Min XTX660 kopplar inte ur

Pikebum

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
XT660X -06
Hojen har stått varmt sen i höstas och nu kopplar den inte ur när jag ska peta i 1:an,, Hade inga problem innan.
Det är hydralkoppling på den och det funkar så lång man kan se (kopplingsarmen på motorn rör sig)

Vad göra?

tryck in kopplingen med ett spännband eller liknande och låt stå över natten. Inte helt ovanligt att kopplingen klibbar ihop under vintern.

Igång med den och växla upp till sexan och putta ned från stödet, med kopplingen i då altså.:D

För att vara seriös, se om du kan starta med ettan i och kopplingen dragen, sen kör du som vanligt fast med kopplingen indragen tills den antingen släpper eller så får du provocera lite extra på högsta vxl.

Jag hade samma bekymmer med 125an tidigare, fick rulla hojen till lagom fart så jag kunde peta i ettan och köra.
Sedan stod jag på bakbromsen och gasade tills det släppte, om det var den smartaste lösningen vettefan men det funkade :)

Hej testa o rulla hojen bakåt/frammåt med växel i med varm körd och stäng av motorn sen frammåt/bakåt med olika växlar.

Testa even att växla upp stilla stående bara så du får in växel (dragläge) med motorn i gång upp /ner använd koppling.

kolla hur oljan ser ut i motorn.

Sen om detta är en 2006 så har du garanti ev

//Robin

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...