Min tur att ni tar reda på min storlek i mckläder =)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag är 1.67 och väger ~56kg, vilken storlek skulle passa mig? 50 ? är det för stort?

För stort du ska ha en 46a ev en 48, jag här 173 öch vägen 68 och mitt Daines 48 satt som en korvskinn när det var nytt. Läder går till sig så ta alltid så litet ställ som möjligt!

Jag var 176 / 64kg förra säsongen och 48 var lagom för mig på IXS, lite litet i början, men det ska det vara.

Nu är väger jag 72 men tror att jag tar i mig det utan problem fortfarande.

Det är ju som de säger, stället har ingen blöja.

Jag (185/85) tycker mitt delbara halvarssonställ strlk 50 är för stort. Skulle tagit 48 om jackan inte varit så kort i midjan.

44-46 tror jag på

Ska åka till en mcbutik imorrn då och kolla på 46or. Tänkte köpa mig ett skinnställ eller allväderställ på blocket för runt 500kr, duger det för lätta körningar med 125a? Vissa skinnställ ser ju grymt bra ut för 1000kr?
Så billigt kan jag väl inte hitta nya?

Last edited:
prova runt.. stället ska kännas obekvämt och åt helvete för trångt när du testa i butiken.. lite bakvänt kan tyckas men efter nån vecka har det format sig efter din kropp och då sitter det som en smäck efteråt ;)

Är 177/78kg. Köpte ett TZ-1 i stl 48. Kunde inte ha luft i lungorna när jag stängde det i början, men nu efter ca 3 timmars åkning börjar det sitta bättre och kommer nog bara sitta ännu bättre med tiden. Tänk på att ställen tänjer ut sig iallafall 1 stl.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park