min trx läcker olja. nån som vet varför?

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
tjenare.

min trx läcker olja. det verkar som det kommer från ramen. det går en slang dit, från nånstans under tanken. idag var det en decimeter stor pöl under hojjen när jag kom tillbaks till den. hade varit borta ca: 1h.

topplocket verkar vara fritt från olja, så det kommer nog inte där ifrån.

nån som vet var oljan kommer ifrån?

är lite orolig... :skrämd

syns kanske lite dåligt, men jag ritade på bilden, var på ramen det läcker. det sitter en gummiplugg i det främre ramkrysset. jag tror det är där ifrån det kommer

Bifogat

• olje läcka.jpg
    olje läcka.jpg
    23.3 KB · Visningar: 155
Last edited:
Det har ju inget med din fråga att göra alls men jag ville bara säga att hojen är jäkligt snygg ! :tummenupp

inte min

tyvär, hojen på bilden e inte min, men jag håller med. den e snygg

hade ingen bild på min egen att lägga ut å denna var den enda jag hade som var tagen på vänstersidan

TRX-joCCe skrev:
tjenare.

min trx läcker olja. det verkar som det kommer från ramen. det går en slang dit, från nånstans under tanken. idag var det en decimeter stor pöl under hojjen när jag kom tillbaks till den. hade varit borta ca: 1h.

topplocket verkar vara fritt från olja, så det kommer nog inte där ifrån.

nån som vet var oljan kommer ifrån?

är lite orolig... :skrämd

syns kanske lite dåligt, men jag ritade på bilden, var på ramen det läcker. det sitter en gummiplugg i det främre ramkrysset. jag tror det är där ifrån det kommer

Jag tror bestämt att du har ett hål där någonstans :rolleyes:

Du får väl göra en ordentlig undersökning. Kan av din bild inte förstå varifrån oljan skulle komma. Under tanken sitter ju luftburken och det skulle kunna vara olja från vevhusventilationen men så mycket som en dl ska det ju inte vara. Oljan ligger ju i torrsumpen bakom cylinderraden så det kan ju vara någon av packningarna till den som är slut.
Plocka bort tank och luftburk. Tvätta motorn ordentligt, torka den torr och låt den stå ett tag för att du ska kunna se var det kommer ifrån. Det är väl de enda tips jag kan ge.

Lycka till!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...