Jag har nyligen börjat åkt på bana, då har ett problem uppstått som jag inte varit lika stort när jag kört gata.
Hojjen är en RGV 250 -91.
Jag går in i en kurva och växlar ner så varvtalet hamnar på ca 9000-10000 åsså ligger jag så genom kurvan med lite lätt gas utan att accelerera något speciellt. Sen när jag är på väg ut ur kurvan och ger full gas så lägger ena cylindern av. Även om jag håller fullgas en stund så kommer den inte tillbaka utan jag måste släppa av så nålen hamnar runt 8000 innan den drar igång igen. Men när den väl går så går den jävligt bra, rent och fint. Det är inte så att den går dåligt när den väl krånglar, så den blödrar å så, utan när cylindern väl lägger av så är den död tills den vaknar igen.
Om jag gör en vanlig fullgasacceleration från 3-8 tusen rpm så är det inget problem. Utan det kommer bara när man ligger och varvar högt med lite gas, tex genom en kurva, och sen ger på fullt.
Jag har bytt tändstift i hojjen nyligen. Ingen skillnad!
Vad kan vara fel?
Hojjen är en RGV 250 -91.
Jag går in i en kurva och växlar ner så varvtalet hamnar på ca 9000-10000 åsså ligger jag så genom kurvan med lite lätt gas utan att accelerera något speciellt. Sen när jag är på väg ut ur kurvan och ger full gas så lägger ena cylindern av. Även om jag håller fullgas en stund så kommer den inte tillbaka utan jag måste släppa av så nålen hamnar runt 8000 innan den drar igång igen. Men när den väl går så går den jävligt bra, rent och fint. Det är inte så att den går dåligt när den väl krånglar, så den blödrar å så, utan när cylindern väl lägger av så är den död tills den vaknar igen.
Om jag gör en vanlig fullgasacceleration från 3-8 tusen rpm så är det inget problem. Utan det kommer bara när man ligger och varvar högt med lite gas, tex genom en kurva, och sen ger på fullt.
Jag har bytt tändstift i hojjen nyligen. Ingen skillnad!
Vad kan vara fel?