Min R1-06 blir varm väldigt snabbt

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Har köpt en R1-06 och tänkte på att temperaturen höjs väldigt snabbt när man kör den i förhållande till min f.d. R1-01. Efter lite normal stadskörning (30-50km/h) i kanske 5-10 minuter så är den lätt uppe i över 105 grader och fläkten startar. Min andra hoj kom kanske upp till 100-103 grader beroende på temperaturen utomhus.

Hur blir det när jag kör i sommar och luften inte kyler lika mycket. Det är ju trots allt bara ca 10-15 grader i luften idag. En varm sommardag så kan det ju bli 30 grader. Jag har kollat så att där är kylarvätska i hojen som det ska. Eller dom bli helt enkelt bara så varma och att jag inte bör oroa mig?!

:va

// Anders

Har köpt en R1-06 och tänkte på att temperaturen höjs väldigt snabbt när man kör den i förhållande till min f.d. R1-01. Efter lite normal stadskörning (30-50km/h) i kanske 5-10 minuter så är den lätt uppe i över 105 grader och fläkten startar. Min andra hoj kom kanske upp till 100-103 grader beroende på temperaturen utomhus.

Hur blir det när jag kör i sommar och luften inte kyler lika mycket. Det är ju trots allt bara ca 10-15 grader i luften idag. En varm sommardag så kan det ju bli 30 grader. Jag har kollat så att där är kylarvätska i hojen som det ska. Eller dom bli helt enkelt bara så varma och att jag inte bör oroa mig?!

// Anders

min me 105 e normalt bara gasa:tummenupp

Så länge fläkten startar som den ska är det bara att köra på.
Inget ovanligt att nyare hojar går lite varmare.

// Anders

Min blir just varm vid stadskörning precis som skrev 30-50, för att luften inte pressas in mot kylflänsarna på kylaren i den låga farten. Behöver inte oroa dej, det ända som händer på sommaren är tempen går upp lite mer till 110-118c. Sen skjunker den när skyndar dej hem på eftermiddagen när du fikat klart:tummenupp Men Bränn på bara 5års yamaha motor garanti går in och räddar i värsta fall.

Min blir just varm vid stadskörning precis som skrev 30-50, för att luften inte pressas in mot kylflänsarna på kylaren i den låga farten. Behöver inte oroa dej, det ända som händer på sommaren är tempen går upp lite mer till 110-118c. Sen skjunker den när skyndar dej hem på eftermiddagen när du fikat klart:tummenupp Men Bränn på bara 5års yamaha motor garanti går in och räddar i värsta fall.

Känns betryggande. Tack för alla svar!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back