Bild & Video Min första krasch på bana :)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jajamensan, då var det min tur, råkade köra om lite dumt, lägger ner slarvligt och släpper gaser och drar på igen, lowsider here we come! men det var billigt o laga, 600kr på hojen i plast, den kördes hem efteråt och kläderna får vi se på hemförsäkringen sen.

Axeln gör ont idag men iövrigt så mår jag bra! inget brutet enl röntken plåtarna på akuten iaf :tummenupp

13271791_10207788443523164_2036330804_o.jpg13227468_1054968604573400_2241368222292775901_o.jpg13271699_10207789493949424_1348655923_o.jpg

Som sagt de ser ju fint ut när jag inte gör fel ;) Endast den blåa biten med GSXR måste bytas, samt krashpucken om man så önskar

https://www.youtube.com/watch?v=WyUw_WrakMk

Då var man inte oskuld på den fronten så att säga :gnissla :huvet

Hoppas ja kan köra om 1-2 veckor igen

Förövrigt. Lindstrands Cougar jacka får 5/5 i krasch betyg av mig, drog ner i 85-90 någonting

Hehe skönt att du håller kvar i hojen hela vägen á la MotoGP :tummenupp :rofl

Gör en go flipp ifrån hojen oxå och sedan på den igen, men jag kände direkt efteråt att nej, jag kommer inte orka lyfta den, inte en chans :tummenupp fick inte ens av jackan eller högerhanske själv (höger pga ja inte kunde använda vänstern) :fyllisar

Då är frågan, ska dagens smärtlindring vara öl o whiskey eller piller? det är ju ändå lill lördag :banana

Gör en go flipp ifrån hojen oxå och sedan på den igen, men jag kände direkt efteråt att nej, jag kommer inte orka lyfta den, inte en chans :tummenupp fick inte ens av jackan eller högerhanske själv (höger pga ja inte kunde använda vänstern) :fyllisar

Då är frågan, ska dagens smärtlindring vara öl o whiskey eller piller? det är ju ändå lill lördag :banana

Både och låter roligast! :fyllisar

Näjmen, skönt att det gick bra. Hoppas du lärde dig något :)

Både och låter roligast! :fyllisar

Näjmen, skönt att det gick bra. Hoppas du lärde dig något :)

Ja de får vi se tills nästa gång jag kör omkull :hihi

Nä men ja, jag har nog lärt mig mer om att köra med mer säkerhets marginal än i den faktiskt körtekniken tror jag, ska försöka hinna med lite smc steg kurser om jag kan i sommar, vill gärna komma till steg 5 o kanske ta licens någon sommar när jag har tid

Jag miste min oskuld med förra lördagen - Egentligen lika bra att få det gjort........Min oskuld gick till de vackra kurvorna i Anderstorp.

Personligen tror jag att jag fått någon typ av venerisk sjukdom som satt sig i huvudet. Mitt självförtroende är lägre nu, och igår på Falkenberg (på en gammal FZR) så verkar det som att inte kroppen vill ta emot signalerna från hjärnan som säger "håll stumt ut från esset" - Precis som att gasen var "trögare"...............Jag fattar ingenting !!

Jag miste min oskuld med förra lördagen - Egentligen lika bra att få det gjort........Min oskuld gick till de vackra kurvorna i Anderstorp.

Personligen tror jag att jag fått någon typ av venerisk sjukdom som satt sig i huvudet. Mitt självförtroende är lägre nu, och igår på Falkenberg (på en gammal FZR) så verkar det som att inte kroppen vill ta emot signalerna från hjärnan som säger "håll stumt ut från esset" - Precis som att gasen var "trögare"...............Jag fattar ingenting !!

Det kallas självbevarelsedrift och är inte alls dumt. Sen får det inte gå till överdrift, när du funderar på att ta på flytväst inför en körning är det dags att ringa Dr Phil:krama

Hoppas de gick bra med din andra hoj (antar fzr är en nöd hoj?), och hoppas de gick bra med dig, du verkar ju köra snabbt efteråt iaf ;)

Men ja de där med oskuld ;) De finns fler än vad man tror, när man var omkring 15 så fanns de ju bara en eller kanske 2 :hihi

Håller med dej Yzr R1, min rök på sviestabanan, var nervös mest hela tiden, var alldeles för spänd, vilket påverkade körningen negativt, men ska tillägga att det var väldigt roligt ändå☺ Lemans starten var höjdpunkten för dagen, lite annorlunda förfarande.☺

Ja de där med o vara spänd ;) Känner igen mig!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla