ktm svänghjul
halo!
har splittat en ktm 525 -03 för några år sen, växlarna hoppade ur..
kommer nu inte på direkt rak arm ihåg hur jag gjorde..men jag hade då inga org. specialverktyg o tillgå !.
-det behövs inga specialvertyg för o ta isär ktm 450/525 motorn!.., men de finns lite risker attt du skadar kopplingskorgen om oturen infinner sig!
-man måste inte heller dela på kamkedjan..-de går ändå..däremot måste man använda samma cyl-fot packning om man inte splittar kedjan1, men de går oftast iaf..bra ändå!
på kopplingssidan satte jag i en T-nyckel på kopplingskorgen..-de var lite spännande o se kopplingskorgs "vingarna" flexxa..
på magnetsidan kommer jag i håg jag på nå sätt höll jag en kort dorn mot fotpinnen/ramen som låste fast/höll emot nått vid svänghjulet-då gick de o få lös...-
sorry at jag int kommer ihåg bättre-men de var några år sen

jo just ja..nu kom jag på..satte en trasa mellan kopplingsdrevet och de andra drevet!.. som låste motorn!-den klämmer fast o då stoppar motorn från o snurra-de e idiotsäkert--!
har en del grejjer över från den renoveringen bla ett splitt nytt vxl-låds drev, o två mkt platta specialkullager o lite brickor o några nålkulager, packningar etc ..
-om du e intresserad kan jag samla ihop grejjerna o ta en bild..
så får du köpa det för en specialpris!

skicka Pm o intresse finns