mille fighter?

Frankster

Frankster!
Gick med
10 Oct 2006
Hoj
R1 -02
funderade på att trixa lite med en äldre mille 99-03 i vinter, snickra ihop en fighter typ. tänkte dom kunde va en rätt skojig bushoj, smal o med bra vrid osv..
nåt man borde tänka på vid ett köp av en sådan? vet egentligen inte så mkt om dom. berätta gärna om ni har några funderingar om en sådan idé..
tack hej!

Finns det inte en Mille-fighter redan som heter "Tuono"?

Tja....

Ett het tips är att bygga om en Touno istället... eftersom de är biligare att försäkra ivarjefall i sverige.

Vad kan man säga om gamla Millen , Touno då.... den har inte några sjukdomar som fel eller dylikt...utan är en väldigt bra hoj som håller bra, sen så sitter det torrsump på dem så de håller bra till att wheeila med. Oftast är de för högt drevad orginal så det gör inget om man drevar ner dem och det blir inge fel vissande på hastighets mätaren eftersom givaren sitter på bakhjulet. Delar kan va lite svårt att få tag på ibland men www.rsvr , http://www.af1racing.com/store/Scripts/default.asp är två heta tips att köpa delar ifrån om det behövs.

På slip-on sidan så rekomenderar jag MIVV titanium och Yoshimura titanium om du ska ha högt rått ljud. Acra om du vill ha lite lägre ljud men bra effekt.

Men :tummenupp om det kommer en till aprilia åkare till Bella åland träffen :) , nästa år.

jaa, men hur kul är det? :) är inte dom nyare osv? kostar säkert betydligt mer.. måste ju ha en vintersysselsättning ^^

Kostar inte betydligt mer... de är inte så mycket nyare. Jag tror du tar in kostaden på försäkringen om du kommer en liten dyrare Touno istället.

Touno kom först 2002 sen vart det en ny model 2006

Last edited:
Tja....

Ett het tips är att bygga om en Touno istället... eftersom de är biligare att försäkra ivarjefall i sverige.

Vad kan man säga om gamla Millen , Touno då.... den har inte några sjukdomar som fel eller dylikt...utan är en väldigt bra hoj som håller bra, sen så sitter det torrsump på dem så de håller bra till att wheeila med. Oftast är de för högt drevad orginal så det gör inget om man drevar ner dem och det blir inge fel vissande på hastighets mätaren eftersom givaren sitter på bakhjulet. Delar kan va lite svårt att få tag på ibland men www.rsvr , http://www.af1racing.com/store/Scripts/default.asp är två heta tips att köpa delar ifrån om det behövs.

På slip-on sidan så rekomenderar jag MIVV titanium och Yoshimura titanium om du ska ha högt rått ljud. Acra om du vill ha lite lägre ljud men bra effekt.

Men :tummenupp om det kommer en till aprilia åkare till Bella åland träffen :) , nästa år.

Kostar inte betydligt mer... de är inte så mycket nyare. Jag tror du tar in kostaden på försäkringen om du kommer en liten dyrare Touno istället.

Touno kom först 2002 sen vart det en ny model 2006

Är dom annars lika menar du? motoreffekt, mått osv. annat än styre o tank?
Vi har det nog rätt bra med försäkring osv här, jag betalar 800-900€ (8300sek) helförsäkring per år tror jag.. :)

Är dom annars lika menar du? motoreffekt, mått osv. annat än styre o tank?
Vi har det nog rätt bra med försäkring osv här, jag betalar 800-900€ (8300sek) helförsäkring per år tror jag.. :)

Det är i grund och botten samma hoj... samma motor m.m det som skiljer är bara insugstrattarna + annan mapning + mindre kåpor och annan styre. Tank ska va samma... beronde på vilken årsmodel man jämför med.

En 2003-2005 Tuono är byggd på den gamla Millen, 1999-2003.
Mappningen kan ändras om till Millens mappning genom att klippa en kabel till databoxen.

Jag betalar 3700:- hallvförs/helår för en Tuono -03

En 2003-2005 Tuono är byggd på den gamla Millen, 1999-2003.
Mappningen kan ändras om till Millens mappning genom att klippa en kabel till databoxen.

Jag betalar 3700:- hallvförs/helår för en Tuono -03

Inte riktigt rätt... den är mer byggd på 01-03 Millen än 98-00.. tanken m.m

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!