Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trött och slö?
Kända fel?
Trött och slö?
Kända fel?
Vibrerar och ganska rå trist motorgång.Urusel åf service.
Dessutom grymt svårsålda för att det finns yzfrzxr hojar för samma pengar ...
03 orna är nog den bästa, kopplingen slirade på tidiga RSV.Ännu mer fel på 04 senare.
J
Vibrerade gjorde inte min 00:a i alla fall och inte slirade kopplingen heller. Det var problem på vissa att fjädrarna gav sig men långt ifrån alla men sen var ju det det enda felet på dem också. Svårsåld var den inte direkt heller. Trist motorgång är ju relativt, jag tycker den är otroligt mycket bättre än valfri rad4 för gatkörning, pigg som tusan när den hanteras rätt och när den är helt ostrypt.
Vilka fel tänker du på på 04:a som är fler än de tidigare?
OnT: Om jag skulle köpa sporthoj för gata igen skulle jag utan tvekan köpa en Mille eller Mille R 98 - 03, den är sjukt rolig, bekväm som tusan och gör sig inte helt illa på bana heller. Den ser otroligt bra ut och nån vidare service behövs inte.
Återförsäljarna har - vad jag har hört - skärpt till sig. De fick sig en känga förra året för att reservdelarna tog sån jäkla tid - allt tack vare att Piaggio (Aprilias ägare) valde att lägga om reservdelssystemet mitt under brinnande säsong. Det tar väl många år av bra service innan de tar bort det ryktet.
Efersom jag har relativt bra insyn hur Aprilias otroligt dåliga åf service är kan jag tala om för dig att det är regel att man får vänta 4-8v på delar som inte finns på lager.
När det gäller 04 var det svårluftade bromsarbak, svingen och en kopplingshydralik som var svårluftad.Dom ägarna som hade problem med detta fick väl svingen bytt på garanti det övriga hängde väl pååf om det fanns nån överhuvudtaget.
Problemet med RSV Mille är att Aprilia måste komma med något nytt, man har halkat efter i utvecklingen så är det bara.
Sena kan tycka att det är en jättebra hoj men jag tror att Aprilia har väldigt svårt att sälja några nya RSV överhuvudtaget.
![]()
Trist att du tycker så....visst få delar i sverige kan gå lite segt, men det finns alltid lösningar på problemen. Själv beställer jag från usa och då har jag grejerna efter 4-5 dagar till mig.
Sen att aprilia har halkat efter i utvecklingen är bara skit snack från din sida...vad saknar apilians hoj i jömfört med en retta eller dylikt?, enda jag kan tänka mig är effekt men det är inte lika lätt att få ut samma effekt i en v-twin som en rad4a. Men annars har apilian mycket mer än en retta eller annan japs rad4a. Öhlins,brembo,bättre chasi m.m . Sen så kommer ju det snart en v4a också från aprilias sida, när ska det komma en rikitig sån från japsarna?(sport motor alltså inte 750-800 touring motorn från honda)
Det ända som aprilia har svårt med är att det finns folk med företsatta meningar som kastar skit på märket från saker de hör,tror. Själv har jag ägt aprilia i 4år nu och kommer inte byta i första taget, har testat andra hojar som zx10r m.f men tycker om min aprilia bättre, bättre kvalite allt håller bättre m.m
Jag tänkte motargumentera men orkar inte![]()
Jag har själv aldrig kört aprilia, men jag håller med doktorn om att de inte har hängt med japanerna på senare tid. Det är ju bara att titta på t ex superbike i sverige. Alex Lundh började året som aprilia-förare, men bytte illa kvickt till honda för att han inte tyckte den var konkurrenskraftig. Mårtensson ska ligga högre upp i resultatlistorna än vad han gör på sin aprilia om den hade varit lika bra som japanerna. Swedie har väl inte direkt kört bättre i år på aprilia än vad han gjorde på sin Yamaha, och han ska väl gå tillbaka till japanskt som jag fattat det för att kunna hänga med igen.
Men visst som en gathoj är den säkert helt ok, men att hävda att man hänger på R1 osv rakt fram är nonsens.
Sen anser jag också att aprilian är gjord för BoTT klassen eller väg åkning och ej tillsammans med hojarna som har två cylindrar mer på bana.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |