Milkshake-tips

• Thread starter Thread starter hordac
  • Start date Start date

hordac

Guest
Har skaffat en Coline Blender och är i behov av tips på olika milkshakes.

Ös på med recept, nyttiga som onyttiga! :)

Jag är det oskrivna mjölkskaks-proffset!
Den gamla hederliga är ju såklart frysta jordgubbar, en halva gammaldags vanilj och sen grön mjölk. En halv banan i det för konsistens och lite smak, där har du en perfekt shake.
Och tina aldrig den frysta frukten om du ska använda det, det blir godare när det är fruset. Och du häller först i frukt och mjölk och sist av allt glassen då det är den du bestämmer konsistens med.

En annan som är god är likör 43, mjölk, banan och choklad och vaniljglass!
Jag har drinkmixrar som typ jordgubb, banan etc som är ca 20%-iga och svagare vill man inte ha för det blir inget bra att mixa med vodka då det skär sig :( OM man vill bli full alltså....

Har du smärtor i kroppen så gör man det första receptet men slänger även i 2-3 citodon eller tradolan :D Detta gjorde jag efter en större halsoperation då jag inte kunde käka annat än flytande x antal dagar. Svälja tabletter gick inte, men att dricka milkshake var grymt bra mot halsen.

Förresten så är det gott med smoothies också, bara youghurt och frukter och is. Nyttigt förvisso men det skiter man ju i.

Förut så såldes det gelehallonmilkshake hemma i Kramfors. Dock slutade dom med det för några år sedan, men det var den godaste milkshake jag någonsin druckit. Gör nåt sånt :tummenupp

Geléhallon i milkshake lät gott! Nu måste jag plocka fram mixern och handla lite tillbehör!

Glass (ju mer desto bättre), mjölk, 1 msk socker, 1 msk kakao och en banan. Finfint

Har skaffat en Coline Blender och är i behov av tips på olika milkshakes.

Ös på med recept, nyttiga som onyttiga! :)

Skippa mjölken och gör den perfekta drinken för att svalka dig i sommar.

Frozen Strawberry Daiquiri
- En 6:a eller 8:a Rom. Ta en ljus rom som Bacardi om du inte här tillräckligt med hår på bröstet.
- En näve frysta jordgubbar(typ 6-8st)
- is (mindre än en deciliter)
- 4cl sockerlag
- pressa ner en halv lime
- MIXA tills du har en schysst "slushig" konsistens.

Eftersom huvuddelen av dina ingredienser är frusna(is och jordgubbar) så kommer drinken bli en perfekt avsvalkare! God som fan.:tummenupp

Skippa mjölken och gör den perfekta drinken för att svalka dig i sommar.

Frozen Strawberry Daiquiri
- En 6:a eller 8:a Rom. Ta en ljus rom som Bacardi om du inte här tillräckligt med hår på bröstet.
- En näve frysta jordgubbar(typ 6-8st)
- is (mindre än en deciliter)
- 4cl sockerlag
- pressa ner en halv lime
- MIXA tills du har en schysst "slushig" konsistens.

Eftersom huvuddelen av dina ingredienser är frusna(is och jordgubbar) så kommer drinken bli en perfekt avsvalkare! God som fan.:tummenupp

Den är inte dum! Dock har jag inte använt lime och sockerlag, måste göra helt enligt ditt recept. Frozen strawberry daiquiri är det som du kan handla på välsorterad matbutik? Jag har nåt liknande iaf, drinkmix.

Frozen strawberry daiquiri är det som du kan handla på välsorterad matbutik? .

Inte köpa några halvfabrikat! :7peta

Enkelheten är det viktigaste:
Frysta jordgubbar för smak
Mer is för volym och konsistens(ska vara slushig)
Sockerlag för lite sötma
Lime för lite syra
Rom för lite :fyllisar

Sockerlag kan man göra med jämna mellanrum så man alltid har det hemma.
3dl vatten, 3dl socker. Värm på plattan under omrörning så sockret löser sig. Bra att göra i förväg så det är kylskåpskallt istället för kastrullvarmt när man ska använda det!

Färsk Lime och frysta jordgubbar köper man på Ica eller hos sin torghandlare. Passa på å köp kopiösa mängder gubbar under sommarens högsäsongsveckor då priserna dumpas. Perfekt att frysa in och ha hela hösten sen.

Rom har man alltid i barskåpet.

Jag vet inte vad som du skulle köpa hos den välsorterade handlaren? :va

Ja tänker inte ens läsa tråden o begrunda era patetiskt försök till en god shake.

Här kommer vinnaren.

Mjölk
Glass, vanilj, jordgubb eller båda delar.
BOBs jordgubbssylt, viktigt med BOB.
Banan

Hur mkt av varje de ska vara de vet ingen, de går man på känsla för o få den rätta smaken.

Inte köpa några halvfabrikat! :7peta

Jag vet inte vad som du skulle köpa hos den välsorterade handlaren? :va

Jag hängde inte med på att skiten hette så, det finns nämligen halvfabrikat som du blandar i för att få det riktigt jävla sliskigt och gott. Men jag ska pröva en sån ikväll då jag har både lime, gubbar, is och sockerlag hemma. Och rom såklart, fast det blir ingen vit rom dock då det smakar skit.

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back