Miljömatta

Finns att köpa på varje LMS träningskväll, 100kr

www.lmsroadracing.se för öppettider (träningstider?)

mattan från husvagnen fungerar föga som miljömatta, olja rinner förmodligen rakt igenom.

vi hade en sån "incident" för nåt år sen med någon som parkerat på gokartbanan och hade heltäckningsmatta under... den fungerade ju JÄTTEBRA

när han spillde ut bensin & olja på den så löste gummit(eller vare nu var) till en segflytande sörja och skyddade INTE underliggande asfalt på nåt sätt...
saneringen efter den "miljömattan" var inte speciellt skoj, 3x2m sörja blandat med olja & bensin..
Hade ju inte vart så skoj att lämna kvar en stor olja/bensin/sörja-fläck på gokartbanan

Då känns det som att det är billigare, i längden, att åka till LMS en tisdag enbart för att köpa matta ;) Dessutom ska väl milijömattan kunna suga upp kylarvatten också? :va Om inte annat för trivseln i depåtältet...

du kan ju passa på att köra lite träning när du ändå är på LMS en tisdagkväll :)

kylarvatten? om man nu har glykol i så suger miljömattan upp det också
men glykol haru väl inte i kylarn?

är det bara vatten som rinner ut äre ju inte värre än vanligt vatten.. typ

sen är det väl en del tokholmare på besök annars på LMS var & varannan tisdakväll, så be nån köpa med en till dig

Last edited:
du kan ju passa på att köra lite träning när du ändå är på LMS en tisdagkväll :)

kylarvatten? om man nu har glykol i så suger miljömattan upp det också
men glykol haru väl inte i kylarn?

är det bara vatten som rinner ut äre ju inte värre än vanligt vatten.. typ

sen är det väl en del tokholmare på besök annars på LMS var & varannan tisdakväll, så be nån köpa med en till dig
Jo, självklart tränar man ju om man ändå åker ner! :fakta Men jag tänkte mest ur ekonomiskt perspektiv :)

Självklart ingen glykol i nån av hojarna, men det är ju ändå trist att blöta ner allt, skönt att ha det på samma ställe! Men jag tänkte på det Mattias länkade till, Biltemas oljematta sög ju inte upp vatten :(

Nja, nån ursäkt måste jag väl ha för att få tummen ur :arsele och komma ner å träna :D

Självklart ingen glykol i nån av hojarna, men det är ju ändå trist att blöta ner allt, skönt att ha det på samma ställe! Men jag tänkte på det Mattias länkade till, Biltemas oljematta sög ju inte upp vatten :(

Nja, nån ursäkt måste jag väl ha för att få tummen ur :arsele och komma ner å träna :D

Det gör inte den LMS säljer heller, tror inte det är tanken heller riktigt eftersom vatten anses inte som miljöfarligt, än så länge iallafall :brinnerup

tror det kan va svårt att hitta en matta som suger både olja & vatten på ett bra sätt..

men men... miljömattan som LMS säljer håller inne både bensin & olja jävligt bra, "råkade" tömma en motor på olja...
sen var det lite svårt på tippen vart man skulle slänga den, oljeinsamlingen eller brännbart...

//håkan

Har sett mattor med tryck, tex Honda, Yamaha osv. Någon som vet vart man kan köpa såna och som även fungerar som miljömatta?

Honda har 395kr
Mx 24.
Suzuki har oxo.
Yamaha har. El så gåt det bra med ngn annan flygande matta.
Många i Endurance har bara en vanlig flygande matta.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick