Mikuni RS 36 eller 38

svensken

GSX 1230 & XLV 600 ÄGARE
Gick med
28 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
GSX 1100 EF 84-85, African Twin -95, Transalp 600xlv -89
Hej på er alla!
Står nu inför valet hur jag ska göra :confused:
Min motor består av:
*GSX 1100 -84(numera 1230cc)
*Ställbara kammar
*Steg1 portad topp(gjort av motospeed)
*Hårdare ventifjädrar
*Modify kammar (v&h)
*4-1 megafon
*vippor från gsxr
*lite mer komp än orginal

...hmmm nått mer som påverkar frågan :va ?

Min fråga till er där ute vad skulle ni valt?

Jag ska inte "rejsa" utan gör detta för skojs skull och intresset för att skruva å pyssla. :tummenupp

hoppas på seriösa funderingar och komentarer :tummenupp
 
svensken skrev:
Hej på er alla!
Står nu inför valet hur jag ska göra :confused:
Min motor består av:
*GSX 1100 -84(numera 1230cc)
*Ställbara kammar
*Steg1 portad topp(gjort av motospeed)
*Hårdare ventifjädrar
*Modify kammar (v&h)
*4-1 megafon
*vippor från gsxr
*lite mer komp än orginal

...hmmm nått mer som påverkar frågan :va ?

Min fråga till er där ute vad skulle ni valt?



Jag ska inte "rejsa" utan gör detta för skojs skull och intresset för att skruva å pyssla. :tummenupp

hoppas på seriösa funderingar och komentarer :tummenupp



Helt klart 36:orna, då du inte ska rejsa. De kommer ge en underbar motor med gassvar och botten/mellanregister som blir oslaagbart. Toppregistret kommer även det räcka till nära nog mer än väl, och det är inget du kommer sakna, då du till 99% kommer befinna dig i en varvtalszon där du har MER effekt med 36:orna än 38:or.

Mitt resonemang förutsätter att hålen i toppen är 36. Är de det? (glöm inte att matcha förgasare/gummin/topp mot varann).
Lycka till!
 
Tackar för ett snabbt svar!
Verkar vettigt, så då är det bara å beställa då...

Har hittat ett ställe i tyskland som säljer för 719eur inkl. frakt, verkar vettigt med tanke på vad e kostar här i svedala.

Eller är det någon som vill sälja beg, till vettigt pris, med tanke på ovan nämnda prisbild på nya?
 
Dr.Bike skrev:
Helt klart 36:orna, då du inte ska rejsa. De kommer ge en underbar motor med gassvar och botten/mellanregister som blir oslaagbart. Toppregistret kommer även det räcka till nära nog mer än väl, och det är inget du kommer sakna, då du till 99% kommer befinna dig i en varvtalszon där du har MER effekt med 36:orna än 38:or.

Mitt resonemang förutsätter att hålen i toppen är 36. Är de det? (glöm inte att matcha förgasare/gummin/topp mot varann).
Lycka till!
WOHOO !!! :banana
(Kan ju gissa vad som sitter på min Suka. ;) )
 
Originalhålen i toppen är väl bara 31 eller 32 mm original och kan med vilja tas upp till 34 mm innan man lär börja kapa stosarna och svetsa på nya grövre. 36'orna passar bäst och börjar tröttna om din hoj har potential på mer än ca 155 hästar på bakhjulet.
 
Hallå Skalman!

För jag antar att det är du, välkommen till SH. Jag kan bara ge dig två råd, pissa inte i motvind och lyssna på Anders Brink. Det han inte vet om gamla suckor är inte värt att veta....





svensken skrev:
Hej på er alla!
Står nu inför valet hur jag ska göra :confused:
Min motor består av:
*GSX 1100 -84(numera 1230cc)
*Ställbara kammar
*Steg1 portad topp(gjort av motospeed)
*Hårdare ventifjädrar
*Modify kammar (v&h)
*4-1 megafon
*vippor från gsxr
*lite mer komp än orginal

...hmmm nått mer som påverkar frågan :va ?

Min fråga till er där ute vad skulle ni valt?

Jag ska inte "rejsa" utan gör detta för skojs skull och intresset för att skruva å pyssla. :tummenupp

hoppas på seriösa funderingar och komentarer :tummenupp
 
japp de jag skalman..., tackar
jo det verka vettigt det som anders nämner.
...ska ta å mäta hålen så pojkarna inte behöver slänga käft!! :)
 
svensken skrev:
2004594 japp de jag skalman..., tackar
jo det verka vettigt det som anders nämner.
...ska ta å mäta hålen så pojkarna inte behöver slänga käft!! :)
Välj cv36 istället så slipper du kramp i gasarmen men vill du träna så välj Rs men inte förstora, då förlorar du botten klippet.
 
Jonas Gardèus skrev:
2044120 Välj cv36 istället så slipper du kramp i gasarmen men vill du träna så välj Rs men inte förstora, då förlorar du botten klippet.
Hmm... mina RS36'or går lätt å fint iallafall. (vid gasrullen)
(Lättare ån på mina andra hojar iallafall.)
 
Jonas Gardèus skrev:
2044120 Välj cv36 istället så slipper du kramp i gasarmen men vill du träna så välj Rs men inte förstora, då förlorar du botten klippet.


Att jämföra känslan av att köra med CV36 och Rs36 är som att jämföra känslan av att kyssa en pangbrud vs sin syster....

CV förgasaren uppfanns för turbobruk inget annat... :D
 
hmmm... tog lite tid

Jag har nu kollat upp storleken på hålen... orginalstorleken är 34mm å inge annat.
:)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top