Mikuni förgasare

roxuw

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2015
Hoj
Suzuki 1984
Tjena!
Har en mikuni förgasare som saknar en skruv( Kolla inringade på bilden) vilken är det som saknas tro?

11853855_1081387645222755_914743893_n.jpg

Känner inte igen Mikunimodellen men ser ut som om att det är tomgångs-skruv +fjäder som ska också sitta i hålet, som saknas. Alltså skruvet som går genom manteln och lyfter trottel då man skruvar in (-det kan du själv se om hålet är boorad genom, till trottelcylindern). - det går att beställa nya/begagnade, t.ex "Mikunimannen"..

--
Edit: kolla själv på hans hemsida (www.mikuni.se) om du hittar bild av samma modell och fortsätt dialog med honom om du vill..

Last edited:
Känns ganska kört, hittar ingen som säljer en tomgångsskruv som passar till mikuni förgasare.
Men tackar så mycket!

Ring Christer på "Bra i Gasen", ganska säker på att han kan fixa fram delar åt dig!!
0706 - 95 89 03

Tm heter den modellen och är en riktig skit förgasare svår att ställa in bra samma med första modellen Tmx som kom som efterföljare till denna dom flesta bytte till antingen mikuni TMXX eller Keihin PWK motsvarande storlek och konstaterar att dom fått ett helt annat klipp i motorn.

Om inte Christer har så kan du även kolla med generalagenten, Stibo-Motor.

Tja trottel. Trottellock. Nål o fjäder om dessa inte finns är det ingen ide att laga..

Nål ca 170-270:-
Throttel ca 400:-
Lock ca 250:-
Tomgångsskruv ca 100:-

lånar den här tråden lite..

Jag behöver byta lågfartsmunstycke zx6r. Har kört allt utom ultraljud, de är helt igensatta o går inte att se igenom utom ett som jag ser en liten ljusspringa. nu till min fundering. kolla på nya munstycken "lelles" o blir inte klok på måtten på deras hemsida mina är 28mm / 5mm. Men vad jag ser har de inte med 28mm av de man kan beställa närmast är 27,5, men bilderna vid sidan är alla 28mm!!??

View attachment 424805

lånar den här tråden lite..

Jag behöver byta lågfartsmunstycke zx6r. Har kört allt utom ultraljud, de är helt igensatta o går inte att se igenom utom ett som jag ser en liten ljusspringa. nu till min fundering. kolla på nya munstycken "lelles" o blir inte klok på måtten på deras hemsida mina är 28mm / 5mm. Men vad jag ser har de inte med 28mm av de man kan beställa närmast är 27,5, men bilderna vid sidan är alla 28mm!!??

View attachment 424805

Mikuni brukar väl vara 27,8 eller 28,1 långa? (Trodde att det siatt Keihin i ZX6R)

Mikuni brukar väl vara 27,8 eller 28,1 långa? (Trodde att det siatt Keihin i ZX6R)

som jag skrev i den andra tråden #space lyfte, "storlekarna" angedda i listan är inte de yttre dimensionerna utan "storleken" på hålen i munstyckena.

Sen skulle jag gissa på att det utsatta måttet 28mm inte är exakt på hundradelarna, kan väl lika gärna vara 27,8 eller 28,1 beroende på vad toleransen är satt på.

som jag skrev i den andra tråden #space lyfte, "storlekarna" angedda i listan är inte de yttre dimensionerna utan "storleken" på hålen i munstyckena.

Sen skulle jag gissa på att det utsatta måttet 28mm inte är exakt på hundradelarna, kan väl lika gärna vara 27,8 eller 28,1 beroende på vad toleransen är satt på.
Oki, då är jag med :tummenupp Då behöver jag veta innermåtten! Hur mäter/tar jag reda på måtten i munstyckena tro?

:tummenupp

Det är iofs sant, jag slog modell årgång på Lelles sida avd förgasare och dessa kom upp. Och lågfarts munstycke ser exakt ut som mina! Kan vara min hoj som är en gammal racehoj o de kan ju möjligen bytt förgasarbrygga i tidernas begynnelse :tummenupp Ska kolla i garaget sen om ja hitta några fabriksmarkeringar :)

Screenshot_2015-11-01-15-01-44.jpg

Broberg. Är det måttet tvärs över på ovansidan där mejselspåret är de menar på sina bilder jag länka med innan tro?

Last edited:
:tummenupp

Det är iofs sant, jag slog modell årgång på Lelles sida avd förgasare och dessa kom upp. Och lågfarts munstycke ser exakt ut som mina! Kan vara min hoj som är en gammal racehoj o de kan ju möjligen bytt förgasarbrygga i tidernas begynnelse :tummenupp Ska kolla i garaget sen om ja hitta några fabriksmarkeringar :)

View attachment 424806

Broberg. Är det måttet tvärs över på ovansidan där mejselspåret är de menar på sina bilder jag länka med innan tro?

Jo, ser ut som ett mikuni.
Måtten är längd(28, eller 27,8 för att vara exakt) samt bredd(5mm) uppe vid mejselspåret. Andra sidan är den väl 2,5 mm.
Vilken storlek brukar stå instansat på munstycket(ser på din bild på sidan att storleken syns lite instansat

Det finns två olika storlekar på skälva emulgerings röret.. Det tunna med hål i.. Samma totalt längd men du skrotar det grövre munstycket om det är det tunna i dina förgasare. O om det är tvärt om läcker det förbi luft på fel sätt.

Mvh

Måtten är längd(28, eller 27,8 för att vara exakt) samt bredd(5mm) uppe vid mejselspåret. Andra sidan är den väl 2,5 mm.
Vilken storlek brukar stå instansat på munstycket(ser på din bild på sidan att storleken syns lite instansat

Oki, såg det nu oxå, får skaffa förstorningsglas, finns inte en chans jag kan se numreringen annars :tummenupp

Det finns två olika storlekar på skälva emulgerings röret.. Det tunna med hål i.. Samma totalt längd men du skrotar det grövre munstycket om det är det tunna i dina förgasare. O om det är tvärt om läcker det förbi luft på fel sätt.

Mvh

Tackar.. :tummenupp

Tackar VS, såg meddelandet. .Det kör vi på. Svarar här för det gick inte att ladda upp bild på meddelande sidan..
Det enda av de 4.a jag kan se nummer på
är detta/denna. Sitter på ena yttern.. Screenshot_2015-11-01-18-38-20.jpg

Last edited:
Back