Midsommar i Holland

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Vi är några stycken som har pratat om att ta hojarna ner till Assen och kolla
Moto GP över midsommarhelgen.

http://www.tt-assen.com/

Tanken är att ta Kiel-färjan på torsdagskvällen och sen lite kvickt köra över över till Assen, drygt 40 mil på fredagsförmiddagen.

Kollar tävlingarna på lördagen och sen börjar man dra sig hemåt på lördagskvällen alternativt på söndagen.

Nån här som är intresserad av att haka på?

Last edited:
Japp, hade vart kul! Har svårt att bestämma så långt i förväg just nu, men är lätt på!

Jag har provat på det midsommarfirandet en gång redan! Vi körde i ett sträck i ösregn (började regna i lindome och höll i sig ända fram till Assen!! :3freak )

Tyvärr spöregnade det oxå under tävlingen... :huvet

Annars var det ok.........
Förutom att sällskapet festade dåligt på midsommar..... :va

JONQAS skrev:
Låter fan ball alltså...
Men kan man öla då? Vill ju inte missa en öldag... :)
Sen så kom jag på våra andra midsommarplaner med ju :va
Vi får kolla detta!

Håller med... måste Moto GP va en sån helg som midsommar... :va
Vill ju ändå på nåt sätt tillbringa midsommar i sverige, eller kanske inte vad vet jag...

JONQAS skrev:
Håller med... måste Moto GP va en sån helg som midsommar... :va
Vill ju ändå på nåt sätt tillbringa midsommar i sverige, eller kanske inte vad vet jag...

Jag var där på Assen förra midsommar, och jag kan säga att det slår midsommarfirandet i sverige med hästlängder. Varför göra som alla andra? :va

Ska helt klart ner iår också :Bugar

Personligen brukar jag få total ångest över att behöva hitta på nåt för midsommar. Trivs bäst med att sticka ifrån hela skiten..

Sill och nubbe kan man ju äta vart man än är..

Nåja, vi är några som kommer att dra iväg och kommer väl boka allt om ett
tag, så det är fortfarande öppet för den som vill och ingen direkt panik att bestämma sig.

Tycker det låter som en grym idé! Har länge velat se MotoGP live och Assen ska ju vara bland de bättre partajen runt omkring banan sägs det.

Har dock en undran: jag vet inget om Assen i verkligheten men det är lätt den tråkigaste banan när man spelar MotoGP 2 iaf.... :rolleyes: Är det kul när man är där?

Är det mycket dyrt förresten?

Biljetter kostar runt 50 Euro för lördagen, sen gäller det ju att hitta nåt billigt och bra boende. Färjebiljetter går på 2000 inkl hytt (kanske går att kolla andra alternativ där man kör mer själv).

Ingen gratisresa kan man ju konstatera..

Tillägg: Kollade just Trelleborg-Travmünde och den färjan blir ca 500 spänn billigare men lite mer att köra själv då'rå.

Last edited:
...om Assen inte låter lockande, kom till Orsa och kör lite dragracing över midsommarn istället. Det blir både bilar, bambustaket och Harleys. Fest blir det definitivt. Ställ upp i StreetBike = billigt inträde och billig underhållning (även för dig själv och andra som tittar på!).

Skrutten skrev:
Biljetter kostar runt 50 Euro för lördagen, sen gäller det ju att hitta nåt billigt och bra boende. Färjebiljetter går på 2000 inkl hytt (kanske går att kolla andra alternativ där man kör mer själv).

Ingen gratisresa kan man ju konstatera..

Tillägg: Kollade just Trelleborg-Travmünde och den färjan blir ca 500 spänn billigare men lite mer att köra själv då'rå.
Ja det låter som mycket slantar.. :huvet
Men vem vet kanske har man skaffat jobb då, får som sagt se..

Vilka skall du hojja med då Barbs?

Brorsan m flickvän (?) och en jobbarkompis, oxå m flickvän. Sen är väl JoJoMan på oxå.. Eventuellt ett par gamla kompisar från Borås..

Sen är det ju så med färjebiljetterna att det blir billigare per huvud att vara två på en hoj. Men packningen ryker väl om man ska ha passagerare..

Skrutten skrev:
Brorsan m flickvän (?) och en jobbarkompis, oxå m flickvän. Sen är väl JoJoMan på oxå.. Eventuellt ett par gamla kompisar från Borås..

Sen är det ju så med färjebiljetterna att det blir billigare per huvud att vara två på en hoj. Men packningen ryker väl om man ska ha passagerare..

Okaj, jag kan nog även få ner en hoj eller två i kutsen på min hojs oändligt stora rumpa!.. Det drar ju ner priset! :rofl
Nån intresserad? :)

Coola Ola skrev:
Tycker det låter som en grym idé! Har länge velat se MotoGP live och Assen ska ju vara bland de bättre partajen runt omkring banan sägs det.

Kan intyga att det är partaj runtomkring banan! Det gick knappt att ta sig igenom fylleskaran på väg in till banan när vi var där...
Blev bland annat tvångsmatad med äcklig öl genom hjälmen :3freak
Inte lätt att fly undan när det rör sig i snigelfart, så stäng visiret för guds skull!

Lite väl mkt ös i närmsta campingen vad jag hört, om man är rädd om hojen, men annars ska det vara bra drag där i närheten. :tummenupp

Skrutten skrev:
Vi är några stycken som har pratat om att ta hojarna ner till Assen och kolla
Moto GP över midsommarhelgen.

http://www.tt-assen.com/

Tanken är att ta Kiel-färjan på torsdagskvällen och sen lite kvickt köra över över till Assen, drygt 40 mil på fredagsförmiddagen.

Kollar tävlingarna på lördagen och sen börjar man dra sig hemåt på lördagskvällen alternativt på söndagen.

Nån här som är intresserad av att haka på?
Är intresserad! :tummenupp

Fredrikshavnsfärjan är ju billig och danmark är ju inte så långt. Har för mig att Varberg - Grenå är ännu billigare men då kanske man kommer lite åt fel håll i onödan. Klart man ska toura hela vägen ned, fusk om man åker färja halva vägen ju.

@Cathy: Ja, det blir väl lätt så när det är mycket tyskar i närheten (som jag antar att det är på Assen). Men är det fest så är det!

-edit- @Skrutten: Är inte söndag tävlingsdag? Brukar det ju alltid vara annars.

Förlåt om jag tränger mig på er tråd men ville bara berätta att vi är ett gäng på 12 pers från södra sverige som skall dit. Biljett kostade ca 500 för tävlingsdagen (som är på lördagen). Vi skall bo på ett hotell/vandrarhem där vi har hyr ett rum för 18 pers två dygn (fre-sön) och det kostar oss ca 50 EURO inkl frukost (2 dygn)/pers. Så billiga alternativ finns men vänta inte för länge för rummen/biljetterna tar snart slut om de inte redan är det.

Maaan!
Det låter ball alltså, börjar bli lite sugen helt klart... Moto GP e ju inte varje dag man kollar på...

Finns det billigare alternativ än Skruttens så e det müche välkommet, för annars rullar på med en hel del pengar för mig som nu e studerande... :(

Jag tar gärna budget alternativ, nån som vill åka bak på min baby? :tuttar

JONQAS skrev:
Maaan!
Det låter ball alltså, börjar bli lite sugen helt klart... Moto GP e ju inte varje dag man kollar på...

Finns det billigare alternativ än Skruttens så e det müche välkommet, för annars rullar på med en hel del pengar för mig som nu e studerande... :(

Jag tar gärna budget alternativ, nån som vill åka bak på min baby? :tuttar

Vi tog bilen när vi skulle dit... :rolleyes:
Blir nog billigare om man är några stycken och kör hela vägen.

Back