Michelin Pilot Power/ Power Race

AndyBoy

Ante
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
R6-06
Funderar på att köpa Michelins Piot Power. Men vad är det för skillnad på dem och Power race? Är Power race mycket mjukare bara eller? Vilka ska man ha. Kör mycket krockig landsväg och försöker komma iväg ut o köra så mycke bana som möjligt

AndyBoy skrev:
Funderar på att köpa Michelins Piot Power. Men vad är det för skillnad på dem och Power race? Är Power race mycket mjukare bara eller? Vilka ska man ha. Kör mycket krockig landsväg och försöker komma iväg ut o köra så mycke bana som möjligt

Pilot power är ett gat däck och duger bra till bana med och du har grepp på vått underlag så det räcker med..bike testade dom för ett tag sen och båda låg i i topp Race 1:a och Pilot 2:a med bästa varvtider på torrt underlag men Race fick sämst på vått men om du har stålar och kör riktigt snabbt så satsa på båda Pilot för gata och race för bana :)

AndyBoy skrev:
Jag har kört ca 120mil med mina Pilot Power på bana och nu är bakdäcket slut. Framdäcket går ett tag till. Om du tänker köra under 1:15 på Gelleråsen så köper du Power Race, annars duger Pilot Power.
Pilot Power behöver inte heller värmas på samma sätt som Power Race.
I övrigt håller jag med Gottis.
/Roberth

Roberth skrev:
Jag har kört ca 120mil med mina Pilot Power på bana och nu är bakdäcket slut. Framdäcket går ett tag till. Om du tänker köra under 1:15 på Gelleråsen så köper du Power Race, annars duger Pilot Power.
Pilot Power behöver inte heller värmas på samma sätt som Power Race.
I övrigt håller jag med Gottis.
/Roberth

Är det 120 banmil så tycker jag det verkar rätt ok ändå..
Själv har jag kört 600 mil på mitt bakdäck. Gatmil och det börjar bli dags att byta det nu...
Kan tillägga att det då inte är de lugnaste milen heller.. Samt 2 banåkningar..
pilot power då altså...

SENSEI skrev:
Är det 120 banmil så tycker jag det verkar rätt ok ändå..
Själv har jag kört 600 mil på mitt bakdäck. Gatmil och det börjar bli dags att byta det nu...
Kan tillägga att det då inte är de lugnaste milen heller.. Samt 2 banåkningar..
pilot power då altså...
Det är banmil med tider runt 1.18 runt Gelleråsen. Det finns inget mönster kvar på sidorna, dock på mitten där det nästan är som nytt(bakdäcket alltså). :tummenupp

Last edited:
Roberth skrev:
Det är banmil med tider runt 1.18 runt Gelleråsen. Det finns inget mönster kvar på sidorna, dock på mitten där det nästan är som nytt(bakdäcket alltså). :tummenupp
Tycker det verkar helt ok då..
På mina dunlop jag hade på tlr en fick jag inte ut många banmil på.. typ 30.
Sen var det totalt slut på höger sida.. Gottland ring då... :D
Fast det var med helt kass dämparinställning med:D

LEr.
För gata rekomenderar jag power före race... Främst med tanke på svensk sommar.. Samt med tanke på att racedäcket kräver mer för att hålla värmen.. Det svalnar av fortare just för att det är gjort för bana.. Detta kan leda till otrevligheter i gatmiljö...

SENSEI skrev:
Tycker det verkar helt ok då..
På mina dunlop jag hade på tlr en fick jag inte ut många banmil på.. typ 30.
Sen var det totalt slut på höger sida.. Gottland ring då... :D
Fast det var med helt kass dämparinställning med:D
Som info har jag 2.0kg i däcken samt fått till en lyckad dämparinställning. :)

jag krängde på pilot road på min 600..

bak har rullat på 700 mil drygt..och har 2-3 mm kvar..
har inte kört ngn bana alls med det.

det däcket har grymma regnprestanda iallafall,jag som pendlar 5 mil om dan i ur o skur värdesätter regnegenskaperna..

i hård landsvägskörning (läs knäskrap) så räcker det gott till mitt behov.

Roberth skrev:
Som info har jag 2.0kg i däcken samt fått till en lyckad dämparinställning. :)
Som mer info...
ungefär som jag då...
Tlen blev bra efter justeringar.. slet inte alls lika mycket däck längre..
Gixxern sliter inte däck alls i samma utsträckning som tlen...
;D

Vilka tider jag kör på bana.. det har jag ingen aning om.. Försäkringen gäller inte vid tidtagning.. :tungan

SENSEI skrev:
Som mer info...
ungefär som jag då...
Tlen blev bra efter justeringar.. slet inte alls lika mycket däck längre..
Gixxern sliter inte däck alls i samma utsträckning som tlen...
;D

Vilka tider jag kör på bana.. det har jag ingen aning om.. Försäkringen gäller inte vid tidtagning.. :tungan
Försäkring??!! :va :)
Lattjo det där att twinnarna sliter mer däck.
Varvtiderna var inte som skryt, ger mig fan på att ett proffs kör under 1:15 med ett par Macadam 100. :D

Roberth skrev:
Försäkring??!! :va :)
Lattjo det där att twinnarna sliter mer däck.
Varvtiderna var inte som skryt, ger mig fan på att ett proffs kör under 1:15 med ett par Macadam 100. :D
Tog det inte som skryt.. :)
Jo nog finns de de som kan köra.. skrattar..
Fasen under slutet av 80 början på 90 så harva man runt med contidäck tkv 12 och tyckte att de var grymma ;)

Back