Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AndyBoy skrev:Funderar på att köpa Michelins Piot Power. Men vad är det för skillnad på dem och Power race? Är Power race mycket mjukare bara eller? Vilka ska man ha. Kör mycket krockig landsväg och försöker komma iväg ut o köra så mycke bana som möjligt
Jag har kört ca 120mil med mina Pilot Power på bana och nu är bakdäcket slut. Framdäcket går ett tag till. Om du tänker köra under 1:15 på Gelleråsen så köper du Power Race, annars duger Pilot Power.AndyBoy skrev:Funderar på att köpa Michelins Piot Power. Men vad är det för skillnad på dem och Power race? Är Power race mycket mjukare bara eller? Vilka ska man ha. Kör mycket krockig landsväg och försöker komma iväg ut o köra så mycke bana som möjligt
Roberth skrev:Jag har kört ca 120mil med mina Pilot Power på bana och nu är bakdäcket slut. Framdäcket går ett tag till. Om du tänker köra under 1:15 på Gelleråsen så köper du Power Race, annars duger Pilot Power.
Pilot Power behöver inte heller värmas på samma sätt som Power Race.
I övrigt håller jag med Gottis.
/Roberth
Det är banmil med tider runt 1.18 runt Gelleråsen. Det finns inget mönster kvar på sidorna, dock på mitten där det nästan är som nytt(bakdäcket alltså).SENSEI skrev:Är det 120 banmil så tycker jag det verkar rätt ok ändå..
Själv har jag kört 600 mil på mitt bakdäck. Gatmil och det börjar bli dags att byta det nu...
Kan tillägga att det då inte är de lugnaste milen heller.. Samt 2 banåkningar..
pilot power då altså...
Tycker det verkar helt ok då..Roberth skrev:Det är banmil med tider runt 1.18 runt Gelleråsen. Det finns inget mönster kvar på sidorna, dock på mitten där det nästan är som nytt(bakdäcket alltså).![]()
Som info har jag 2.0kg i däcken samt fått till en lyckad dämparinställning.SENSEI skrev:Tycker det verkar helt ok då..
På mina dunlop jag hade på tlr en fick jag inte ut många banmil på.. typ 30.
Sen var det totalt slut på höger sida.. Gottland ring då...
Fast det var med helt kass dämparinställning med![]()
Som mer info...Roberth skrev:Som info har jag 2.0kg i däcken samt fått till en lyckad dämparinställning.![]()
Försäkring??!!SENSEI skrev:Som mer info...
ungefär som jag då...
Tlen blev bra efter justeringar.. slet inte alls lika mycket däck längre..
Gixxern sliter inte däck alls i samma utsträckning som tlen...
;D
Vilka tider jag kör på bana.. det har jag ingen aning om.. Försäkringen gäller inte vid tidtagning..![]()
Tog det inte som skryt..Roberth skrev:Försäkring??!!![]()
![]()
Lattjo det där att twinnarna sliter mer däck.
Varvtiderna var inte som skryt, ger mig fan på att ett proffs kör under 1:15 med ett par Macadam 100.![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |