Metzeler sportec m1

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Metzeler sportec m1: hva tror ni om det har som bakdack på en ZX6R? jag prioriterar våtgrepp inte livslangd!....OM ni har andra forslag på sportdack med goda våt egenskaper kom med dom!

I Bikes senaste test (juni?) hade Michelin Pilot Power bäst våtgrepp och näst bäst torrgrepp (efter Pilot Race som hade sämst våtgrepp).

Tackar for tipset, jag ska kolla om det finns nogon har i stan som saljer dom...

Arctic#1 skrev:
Metzeler sportec m1: hva tror ni om det har som bakdack på en ZX6R? jag prioriterar våtgrepp inte livslangd!....OM ni har andra forslag på sportdack med goda våt egenskaper kom med dom!

Jag kör med M1 original på touringloket och har aldrig haft problem med våtegenskaperna.

M1 har väl alltid fått bra betyg för sina våtegenskaper, kom 2a i vått och 1a i torrt i bikes däcktest förra sommaren! (2004) Men som Neutral skrev så var det Pilot Power som vann i år....

DB skrev:
M1 har väl alltid fått bra betyg för sina våtegenskaper, kom 2a i vått och 1a i torrt i bikes däcktest förra sommaren! (2004) Men som Neutral skrev så var det Pilot Power som vann i år....
M1 ska tydligen vara samma däck som Pirelli Diablo (fast med annat mönster) då Pirelli äger Metzeler men jag är inte säker på detta. Diablo var i alla fall trögstyrda för mig så det blir inga fler såna.

Fanns Power i fjol eller är de nya för i år?

Neutral skrev:
M1 ska tydligen vara samma däck som Pirelli Diablo (fast med annat mönster) då Pirelli äger Metzeler men jag är inte säker på detta. Diablo var i alla fall trögstyrda för mig så det blir inga fler såna.

Pilot Power fanns i fjol. Satt orginal på min R1-04. Hade kört Sportec M1 innan ett par år på min R6 som jag var nöjd med. Blev aldrig riktigt vän med Power däcket. Så numera sitter det Sportec M1 på R1:an vilket känns bäst för mig.
Kan inte säga att jag kände någon direkt skillnad i snabb/trög-styrheten men jag är bara glad hobbyåkare så kan inte uttala mig objektivt om det.

/ Stefan

M1 har en ganska hög profil och det är lurigt med två olika profiler på samma hoj. Kör M1 på min nia, jag är kanonnöjd. Väldigt bra grepp i vått väglag och dom blir varma väldigt fort. KÖP :tummenupp

har de bak på motarden super skönt däck, höll ca 300mil inna de blev olagligt. (inga burnisar gjorda) :lol

Neutral skrev:

Ja samma gummiblandning har jag läst nånstans.

Pilot Power var med i testet från förra sommaren! Så dom kom väl då.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT