Metzeler Mez3

666_Racing

Quem di diligunt adulescens moritur
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
GSXR 750
Undrar om detta är bra däck ? Däcken skall sitta på en GSX-R 750 -98 och körningen kommer att va relativ lugn. Undrar även om man ska 180 eller 190 bakdäck? och hur många mil kommer dom att hålla ?

Rakt ut i natur skrev:
Undrar om detta är bra däck ? Däcken skall sitta på en GSX-R 750 -98 och körningen kommer att va relativ lugn. Undrar även om man ska 180 eller 190 bakdäck? och hur många mil kommer dom att hålla ?

Tjena!
Jag körde med Mez 1 höll knappt 200mil.
190 är väl orginalbredd på din hoj?
Med 180 något lättare att lägga ner hojen i böjarna.

Last edited:
Jag skulle rekommendera 180 före 190 när vi pratar gatdäck, kör du racedäck(rennsport/supercorsa) så skulle iaf jag rekommendera 190 då det är 55 profil på racedäcken medans det bara är 50 profil på gatdäcken.
Hur länge de håller hänger väldigt mycket ihop med hur långa högfartsetapper man kör samt hur mycket rödljusracande man håller på med.

Jag kör själv en SRAD-99a på beggade rennsport 190/55or,har en mjuk körstil samt ingen högfartstouring(över200) och får ut ca 400-500 mil på ett bakdäck. Då labbar jag iofs lite med lufttrycket i däcken beroende på temperaturen ute samt om jag ska busköra eller toura med hojen.
Hoppas du blev lite klokare iaf

:4skrika Snackade med en kompis som är nere i spanien, han hadde provkört ett par Metzelet M3 på sin gsxr 1000 k5, han körde riktigt hårt med dom sa han, Tyckte att dom var riktigt Bra däck, dom var välldigt bra i regn åxå underströk han, min sammbo å jag skall prova dom i år, tyvär så har vädret inte vatt så bra här nere i skåne för att prova dom, Än,,.. jag får väll återkomma,,... :D :banana :tummenupp

666_Racing skrev:
Blir det mest landsvägs körning håller ett michelin pilot road bra! Tål även riktig hårdkörning, även på mina gamla smålands-vägar där hemma.
Håller länge med.
(sjålvklart inte lika grymt som ett supersport-däck, men kör du inte knäskrap i varenda kurva klarar du dig med ett pilot-road!)

För bra stabilitet kör jag med pilot road bak, sen ett mjukare Metzeler M1 fram som tål hårda framhjulsbromsningar...

En kanon kombination för swedish landsväg :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph