Mercedes vs BMW

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tja, Jag undrar om någon har objektiv info på hur mercas 4-matic står sig emot BMWs X-drive? Har kört bmw och den är underbar men är nyfiken på ¤-matic och undrar om någon/några här har kört eller äger en tex c240/c320 4matic.

eller åker ni bara ford fikus på det här jäkla forumet?

Nej då, jag kör med stjärna men med bakhjulsdrift.

Läste i något test, tror det var teknikens värld något år sedan där BMW vann. De körde de vanliga, Audi, BMW, Mercedes, WV och Volvo. Kan ha varit någon mer.

Har dock inte testat själv.

EDIT: Hittade testet här: http://www.teknikensvarld.se/files/tv0604_test_4wd.pdf

Last edited:
tack, min akråbarijder är lite kajko så hela systemet kolapsar när Jag kör det. Vill bara veta om 4-matic går at jämnföra med x.

Polaren har en relativt ny merca med mycket motor (om de brukar ha bättre rostskydd än budgetmodellerna?), den har varit in för omlack och fix en gång på garanti redan pga all rost. Om inte merca fått ordning på det nu så skulle jag köpt BMW.

Ps. tjejjen kör Ford Fikus

-PLM- skrev:
2603987 Polaren har en relativt ny merca med mycket motor (om de brukar ha bättre rostskydd än budgetmodellerna?), den har varit in för omlack och fix en gång på garanti redan pga all rost. Om inte merca fått ordning på det nu så skulle jag köpt BMW.

Ps. tjejjen kör Ford Fikus

Eller inte. Min mamma fick sin BMW omlackad (gratis, öh. då är det illa) i somras pga bubbelmojänger i lacken.

Jo både Mercedes och BMW har haft problem med rost. BMW speciellt på gamla 3-serien (E46) och Mercedes med C-klass. Men både merca och BMW byter ut eller lackar om så länge rostskyddsgarantin gäller.

Finns mycket att läsa om det på nätet.

Det som avgör frågan är ju om det är Pizza eller Kebab du säljer...

skärp er! vi snackar fyrhjulsdrift! rost skiter Jag i, det är nog lika illa på allt, det som gör benz/bmw är att de har bra lager,mer gods i hjulupphängningar, mm än de andra.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025