SportExpressen har börjat sända svensk roadracing, och den senaste sändningen finns härligt nog att ladda ner via den här sajten. Underbart roligt att se, men varför, varför, varför får man aldrig se sånt i "vanlig" tv?
Så, jag tänkte att det kanske kunde vara dags för lite mejlbombning av SVT, TV3, Kanal 5 och TV4. Vad sägs???
Själv slängde jag just iväg några rader till sportchefterna för TV4, SVT och TV3 (Viasat).
"SportExpressen har börjat sända svensk roadracing i sin tv-kanal. Är det
inte på tiden att ni också börjar uppmärksamma den delen av svensk
motorsport? I landet finns det över 200 000 motorcykelägare som är potentiella tittare. De flesta kanske inte tar sig iväg till själva tävlingarna som sådana, men lär säkert vara intresserade av att se tävlingarna på tv...
Bara på sajten Sporthoj.com finns tusentals potentiella tittare. De gillar sporthojar och skulle förmodligen älska er kanal om ni började sända svensk roadracing..."
Adresserna till sportcheferna är:
albert.svanberg@svt.se
magnus.dahlborn@viasat.se
hans.pekkari@tv4.se
johan.westman@kanal5.se
Kopiera gärna min text eller skriv nåt själva om ni tycker att det är en bra grej.
/Laban
Så, jag tänkte att det kanske kunde vara dags för lite mejlbombning av SVT, TV3, Kanal 5 och TV4. Vad sägs???

Själv slängde jag just iväg några rader till sportchefterna för TV4, SVT och TV3 (Viasat).
"SportExpressen har börjat sända svensk roadracing i sin tv-kanal. Är det
inte på tiden att ni också börjar uppmärksamma den delen av svensk
motorsport? I landet finns det över 200 000 motorcykelägare som är potentiella tittare. De flesta kanske inte tar sig iväg till själva tävlingarna som sådana, men lär säkert vara intresserade av att se tävlingarna på tv...
Bara på sajten Sporthoj.com finns tusentals potentiella tittare. De gillar sporthojar och skulle förmodligen älska er kanal om ni började sända svensk roadracing..."
Adresserna till sportcheferna är:
albert.svanberg@svt.se
magnus.dahlborn@viasat.se
hans.pekkari@tv4.se
johan.westman@kanal5.se
Kopiera gärna min text eller skriv nåt själva om ni tycker att det är en bra grej.
/Laban
Last edited: