Mera Bulten 09-04-13

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Det blev inte alls så många bilder idag, men håll tillgodo...

Bifogat

• IMG_7880.jpg
    IMG_7880.jpg
    186.1 KB · Visningar: 210
  • IMG_7998.jpg
    IMG_7998.jpg
    193.5 KB · Visningar: 152
  • IMG_7982.jpg
    IMG_7982.jpg
    186.9 KB · Visningar: 271
  • IMG_7978.jpg
    IMG_7978.jpg
    194.6 KB · Visningar: 161
  • IMG_7968.jpg
    IMG_7968.jpg
    184.4 KB · Visningar: 118
  • IMG_7959.jpg
    IMG_7959.jpg
    194.2 KB · Visningar: 80
Och så några stackars bilder till...

Bifogat

• IMG_8107.jpg
    IMG_8107.jpg
    193.4 KB · Visningar: 82
  • IMG_8138.jpg
    IMG_8138.jpg
    208.6 KB · Visningar: 83
  • IMG_8209.jpg
    IMG_8209.jpg
    190.5 KB · Visningar: 99
  • IMG_8263.jpg
    IMG_8263.jpg
    196.1 KB · Visningar: 218
För att slippa tusen miljoner trådar kan vi väl lägga in i samma tråd om vi är flera som fotar på samma dag? Det tror jag blir kanon =):tummenupp

låter som en bra ide så att en linslus som jag slipper leta för att se om man fastnat på bild :hihi

spirit : snygga bilder förresten :tummenupp

undra vad den hayan har gjort för att förtjäna o bli målad i babyblått

:3freak Tjejen på sukan (första bilden), det är väl inte vanliga jeans hon kör i…? *ryser*

Annars mycket fina bilder, Spirit! =)

undra vad den hayan har gjort för att förtjäna o bli målad i babyblått
Efter en liten marksyning för några år sedan beslöt jag mej för att frångå allt det så kallade normala för en busa och hur en sådan skall se ut.Iden är annars taget från ett playst.2spel "isle of man"TT superbikes.2002.2004så körde en viss Adrian A (TAS-racing team)med denna färguppsättning. Dock är busans
linjer/färgsättningen annpassade för passa dess förutsättningar bättre. Ej att förväxla med orginalet då dett a är taget från spelet(ps2).Att det sen harmoniserar med dom klassiska suzuki(80talat)färgerna gör ju inte saken sämre:hihi Så spy nu inte galla över att busan fått vara med några gånger,jag bor ju faktist rätt sida om stan.Bulten=hemmabana.:rolleyes:

Pst.Ja den förtjänade det.............:D

Undrar detsamma, vad kör du med för kamera samt inställningar? :)
Riktigt bra bilder!

Riktigt fina bilder! Vad använder du för glugg?

Undrar detsamma, vad kör du med för kamera samt inställningar? :)
Riktigt bra bilder!

Tack! :)

Billigare kamera än många tror - Canon 450D. Gluggen är däremot ett par klasser bättre, det är en Canon EF 70-300 IS USM. Köpte den för naturfoto, men tycker att den glänser även här. Otroligt snabb AF och en bildstabilisator som stöder panorering.

Inställningarna... tja, fel person att fråga kanske, jag jobbar ju hårt med att knäcka gåtan själv... Kombinationen starkt ljus, lång slutartid och stor bländare/kort skärpedjup är inte helt simpel när man också har ett rörligt mål... fråga mig igen i höst! :)

Det jag kört konsekvent har varit lång slutartid, oftast 1/100 vilket jag har tagit från gluggens bättre brännviddsområden, i regel kring 135-200 mm.

Edit: Just denna serie är ju många bilder tagna snett framifrån... då har jag givetvis kört snabbare - 1/250.

Last edited:
1/100 är väldigt snabbt.. 1/1000 så fryser du bilden ganska kraftigt.. eller har jag missuppfattat allt?
Tack! :)

Billigare kamera än många tror - Canon 450D. Gluggen är däremot ett par klasser bättre, det är en Canon EF 70-300 IS USM. Köpte den för naturfoto, men tycker att den glänser även här. Otroligt snabb AF och en bildstabilisator som stöder panorering.

Inställningarna... tja, fel person att fråga kanske, jag jobbar ju hårt med att knäcka gåtan själv... Kombinationen starkt ljus, lång slutartid och stor bländare/kort skärpedjup är inte helt simpel när man också har ett rörligt mål... fråga mig igen i höst! :)

Det jag kört konsekvent har varit lång slutartid, oftast 1/100 vilket jag har tagit från gluggens bättre brännviddsområden, i regel kring 135-200 mm.

1/100 är väldigt snabbt.. 1/1000 så fryser du bilden ganska kraftigt.. eller har jag missuppfattat allt?

Nej, du har inte missuppfattat nåt, men olika begrepp är alltid kul. Jag uttrycker mig säkert inte klockrent. :)

Men jag menar så här;
1/100 sekund är en längre tidsrymd än 1/1000 sekund. 1/100 är alltså en lång slutartid - kameran tar bilden "långsammare".

Tar du alltså på 1/1000 (en tusendels sekund) har alltså motivet kortare tid på sig att röra sig medan du tar bilden, och det blir därmed mer fryst. Så du har helt rätt.

Last edited:
Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...