Mer Sviestadrapport

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Snabbaste Duccen på Sviestad

Jahapp, då har man äntligen trävlat i år då..

Efter aldeles för lite förberedelser i form av träning å åktid (i stor sett bara kört tre pass på Sviestad innan fredagen totalt i år) så packades skådan på Torsdageftermiddagen.

Fredagsträningarna är inte mycket att skriva om så det hoppar vi..

Första kvalet slutade på en 16'e tid (57,1 tror jag) var rätt missnöjd med tiden men placeringen var ganska ok.. Trafiken var besvärande, jobbigt med 38 hojar ute, tror bara jag hade ett enda fritt varv. På långrakan blir jag oftast frånkörd för att sedan vara ikapp på det kurvigare partiet..

Sköld hotade med indragen öl om det inte bidde en 56'a på kval två.. andrakvalet åkte jag ut sent för att om möjligt få ett par fria varv, satte en 56,7 på tredje varvet, sen kom jag ikapp Johan Werner å förbättrade mig inte mer på hela passet.. tror jag slutade någonstans på en 15'e tid sammanlagt

På lördagkvällen var det lite kopplingsmek, den har tendens till att hugga vilket gör starterna väldigt jobbiga då ettan är skyhög.. 5-56 på sinterlamellerna brukar vara en bra medicin. Efter detta en öl eller två å bejublat framträdande av flygande fantomen.

Warmup: jag har gett ordet slipperclutch en ny innebörd.. kopplingsslir som rackarns ur esset å på långrakan... provade ett par varv för att se om det blev bättre (den tunna oljan brukar brännas bort) med det bidde det inte..

Mer 5-56 å idogt gnuggande med en trasa samt ett nytt bakdäck till räjset.

Räjs: Kom inte bort från startlinjen så jättebra, men höll längs vänsterkanten å tog säkert 3-4 stycken in i esset å en ut!

Sen på långrakan så slirade kopplingen fortfarande rejält å 2-3 stycken blåste förbi mig så att frisyren blev frammåtkammad, fick ligga å fiska med gasen hela vägen.. Efter 3 varv ungefär så funkade den däremot perfekt. Låg på 17'e plats eller något sånt enligt tavlan på andra passeringen, men sen började det gulflaggas både här å där.. Robert Norgren, Fredrik Ingvarsson, Joakim Lundin å jag blidade en grupp som fightades om tiondeplatsen tror Johan WErner låg i bakhasorna ett tag men han kroknade sen.. det byttes positioner ett par gånger mellan Robert å Fredrik tror jag, men jag kunde ingenting göra, alla tre drog ifrån ett tiotal meter på långrakan men jag var ikapp in i bergskurvan där det var gult ganska många varv (poppis bollhav). Ett annat ställe jag var avsevärt snabbare var in i torparn, man jag var inte tillräckligt nära där för att ta mig om.. Jonas hansen passerade som ett skott redanefter ett par varv, men tilldömdes tjuvstart från sin sista eller var det näst sista startposition, han kom med sitt tidstilläg in på placeringen efter mig, jag slutade således på en 13'e plats.. jag är klart nöjd..

Men någon jämrans 55'a vart det inte :huvet

/B
 
Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top