Mer publik - så går det till.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det har dryftats hur man ska få publik till och höja statusen på SM/SO-tävlingarna.

I dagens DN finns ett både intressant och rolig reportage om en framgångsrik förebild som ger tydliga hintar om åt vilket håll man ska gå för att locka folk till motorevenemang.

Läs här!

:tummenupp

Vi kanske ske skriva artiklarna själva? Skicka dom till de stora tidningarna och ge dom rättigheterna på bilderna m.m. Då får vi förhoppningsvis iaf nån som skriver om sporten med intresse o inte bara ett "reportare ur RR på regniga åsen". Låter dassigt redan där.

För att jämnföra Monster Jam med RR så krävs det väl att RR innehålle fler klotningar. Iofs har jag stått för dom o förhoppningsvis underhållit endel! :lol

Jaaa! Vi kan mosa HD's i pauserna!! Sen upphöja tävlingsledaren till "Knutbypastorsstatus" och mässa med armarna i skyn under förarmötet, alla i publiken följer med, fyrverkerierna dånar (vi kör givetvis på natten för då kan man få till en MYCKET bättre ljusshow! :tummenupp ) och det inga vet om är att ett gäng JAS, Viggen och Draken närmar sig i överljudshastighet på 14 meters höjd för att inom kort passera över ARENAN och visa vad redig fart innebär! Alla som inte åker på bakhjulet precis överallt blir diskvalificerade och den med längst fransar på skinnstället och mest vansinnig blick parat med förmåga att utstöta grottmanslika vrål under gridshowen får pris för Best in SHOW!
Sen börjar det likna "The American way" vad gäller sportarrangemang... :rolleyes:

Nyteknik skrev:
Det har dryftats hur man ska få publik till och höja statusen på SM/SO-tävlingarna.

I dagens DN finns ett både intressant och rolig reportage om en framgångsrik förebild som ger tydliga hintar om åt vilket håll man ska gå för att locka folk till motorevenemang.

Läs här!

:tummenupp

Börja göra utskick till lokala mc-klubbar och föreningar via mail och kanske till och med postgången. Andra arrangemang som i anslutning till bankörningarna kan locka "icke"-roadracingsnubbar till banan som det såg ut förr i tiden är kanske en grej?

hehe Om det var riskfritt för förarna så skulle man kunna marknadsföra rookie race samt 250SP med "Garanterade krascher med en hel del flyguppvisningar" :yoparty .... men men lite :kocko får jag ta på mig.

Swedie skrev:
Vi kanske ske skriva artiklarna själva? Skicka dom till de stora tidningarna och ge dom rättigheterna på bilderna m.m. Då får vi förhoppningsvis iaf nån som skriver om sporten med intresse o inte bara ett "reportare ur RR på regniga åsen". Låter dassigt redan där.

För att jämnföra Monster Jam med RR så krävs det väl att RR innehålle fler klotningar. Iofs har jag stått för dom o förhoppningsvis underhållit endel! :lol
Inte kanske, vi SKA skriva själva och kasta artiklar på lokalpress. Togs senast upp vid mötet i Kga och har disskuterats vid varenda sammankomst och diskution i detta ämne. Nu är det få som gör så och ej heller jag (än, kanske). Men det gäller för alla sporter iof, möjligtvis undantaget hockey och fotboll på hög nivå.

Johan skrev:
Inte kanske, vi SKA skriva själva och kasta artiklar på lokalpress. Togs senast upp vid mötet i Kga och har disskuterats vid varenda sammankomst och diskution i detta ämne. Nu är det få som gör så och ej heller jag (än, kanske). Men det gäller för alla sporter iof, möjligtvis undantaget hockey och fotboll på hög nivå.
Japp! Behövdes väl en påminnelse tyckte jag allt. Jag (familj) har skickat in till lokaltidningen iaf o jag har blivit omnämnd där iaf. Iaf en start. Nästa år blire Playboy som omnämner mig! :hihi Inte för att jag vet vad det skulle gynna sporten, kanske fler bruttor att skrika ens namn.

Johan skrev:

Om någon skriver så erbjuder jag att gratis låta mina bilder användas fritt tillsammans med dessa artiklar vid ev. tidningspubliering.

*/ ?>
Back