mer bränsle vid isåka med ktm 525exc?

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
Ktm 525exc 06-
hej.

har en ktm 525exc 06-.

Har just köpt isdäck till den :yoparty

Behöver jag ge den mer bränsle vid vinterkörning?
förra ägaren sa att jag borde skruva in skruven ett halvt varv vid körning på vintern, samt att jag skulle lägga skumgummi runt förgasaren för att förhindra ispropp.

och brukar man behöva täcka för kylaren på exc? vissa verkar ju göra det när dom kör på vintern för att få upp tempen...

Där finns termostat så den kan reglera det själv men jag brukar föredra tejp på kylargallret....

Skruva på bränsleskruven lär du absolut behöva men det lär inte räcka utan byte av munstycken brukar behövas.

körde min cross förra veckan på isen, inge tejp eller annat fix - gick perfekt!

10 minus och efter några timmar var hela cykeln full med snö och is - gick fortfarande perfekt...

... bara tur?

körde min cross förra veckan på isen, inge tejp eller annat fix - gick perfekt!

10 minus och efter några timmar var hela cykeln full med snö och is - gick fortfarande perfekt...

... bara tur?

Crossmodellen utan termostat bör man definitivt tejpa kylaren på. Går den bra vid -10 på is går den för fett vid +20 på crossbanan....

ok.

jag hade 190 i högfartsmunstycke så jag skruvade ut bränsleblandnings skruven i botten på förgasaren ett halvt varv. Tycker den verkar gå bra, men jag har köpt en bränsleblandnings skruv som amn kan skruva för hand då bör man väl märka lite lättare när den går som den ska..

Bör jag skruva ut den övre blandarskruven också? har inte riktigt fått grepp om vad dom olika blandnings skruvarna gör..

har ju exc modellen så den ska ju ha termostat om jag inte är ute å cyklar?

komma inte köra när det är kallare än 10-, men bör jag ända täcka ena kylaren?

har för övrigt bäddat in förgasaren i skummgummi(tvättsvamp) för att förhindra ispropp, bu eller bä?

Last edited:
Bör jag skruva ut den övre bränsleblandnings-skruven också eller räcker det med den undre?
Och vad är skillnaden på dom 2 blandnings-skruvarna?

Bör jag skruva ut den övre bränsleblandnings-skruven också eller räcker det med den undre?
Och vad är skillnaden på dom 2 blandnings-skruvarna?
Övre blandskruv?Det finns bara en och den sitter i framkant på förgasaren på undersidan.

ok, den har jag ställt ut ett halvt varv, har 190 högfarts så det borde ju funka.... Men vad är ställ skruven på ovansidan då?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park