Men hallå!!

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Måste bara få avreagera mig lite.
Kollar runt rätt mycket på annonser om hojar och blir lika förbannad på folk varje gång man läser typ "Honda CBR 929, billig försäkring hos ****, endast 5.000 hel/hel".
När man sen kollar var annonsören kommer ifrån så står det t.ex Angered (för att ta en liten ort i exemplet).
Jo, 5.000 hel/hel är rätt billigt, men vad kostar det om man bor i Gbg, Sthlm eller Malmö??? INTE 5.000 i alla fall. Sen beror det på åldern med.
Tror "bönderna" att det kostar lika lite var man än bor eller?
Bry er inte om at hacka på mig för ordvalet "bönderna" ni som är moralkärringar.

Kan hålla med, ganska så idiotiskt och skriva summan vad försäkringen kostar, även också så kan man inte skriva att något är billigt vad det än är.. det är billigt för hans ekonomi men alla har ingen plånbok som man kan vara stolt över.......... tex jag :)

<BESSERWISSER>Angered är en ort i Göteborg, och därtill ganska Ghetto-aktig. Tror inte att du får några rekordlåga försäkringspremier där.</BESSERWISSER>

McB skrev:
<BESSERWISSER>Angered är en ort i Göteborg, och därtill ganska Ghetto-aktig. Tror inte att du får några rekordlåga försäkringspremier där.</BESSERWISSER>

Hmmm precis vad jag skulle skriva :D
Har de så låg premie där borde det vara gratis i resten utav landet :lol

Dangerous Dave skrev:
Måste bara få avreagera mig lite.
Kollar runt rätt mycket på annonser om hojar och blir lika förbannad på folk varje gång man läser typ "Honda CBR 929, billig försäkring hos ****, endast 5.000 hel/hel".
När man sen kollar var annonsören kommer ifrån så står det t.ex Angered (för att ta en liten ort i exemplet).
Jo, 5.000 hel/hel är rätt billigt, men vad kostar det om man bor i Gbg, Sthlm eller Malmö??? INTE 5.000 i alla fall. Sen beror det på åldern med.
Tror "bönderna" att det kostar lika lite var man än bor eller?
Bry er inte om at hacka på mig för ordvalet "bönderna" ni som är moralkärringar.

Vad är det för fel med att på "Landet"??? jag tror du är avis på oss alla som kan ha billigare försäkringar en dig som bor i "Danmark"

haha, klart man är avis på dom som har låga f-premier. Men sen är det kul att komma ut på landet ibland och höra låtar som var populära för 3 år sen, typ sommarfloppar :lol ;)

jaja, nog med skitsnacket :tungan Det är också grymt onödigt att skriva "reggad 25kW" = Billig försäkring. Det är ju inte billigt om man har a -utan begränsning.

Vore mycket bättre om folk skrev vilken f-klass hojen är i. Alltså f-klass 6 osv.

Att skriva billig att försäkra är ett gammalt försäljningsknep!

HanneZ skrev:
Att skriva billig att försäkra är ett gammalt försäljningsknep!

jasså, var det det det var :4skrika

McB skrev:
Ok, sorry... Tänkte inte på det, men du fattade nog min poäng :tummenupp

Fan, jag saknar att vara "bonde"... Det var ju så mkt billigare :rolleyes:

.../Yoshi (halv bonde, halv norrlänning men en äkta 08 :tummenupp )

Sverige är verkligen avlångt :hihi

Retar mej också på såna annonser.
Försäkringar är ju ett lotteri, bara fjantigt att skriva så.

Sen är det väl kanske inte fel att göra som jag gör, berätta vad den kostar på mej, bara som ett exempel.

Skulle jag fått för mig o sälja min hoj hade jag skrivit billig försäkring.

Den ÄR billigare än en R1 eller R6 för den delen så det är ju klart befogat :)

Grejen är den att det funkar ju tyvärr...
En massa rokiesar som hört att det är dyrt att regga en sporthoj läser en annons där det står att just denna model är billig att försäkra.
Alltid någon plattnacke som trillar dit :rolleyes:

I krig och MC-försäljning är allt tillåtet....

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!