Mellanstrid eller bottenstrid

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Våra duellanter Jorpes aka Jordfräs VS DQ aka NO IQ battlar på Åsen i helgen, vem kommer att vinna denna rafflande duell, DQ har lyft sig ordentligt i år men lekte stuntkung med sin moppe och mulade till den lite, Jorpes är galen nog att inte förså hur fort man inte kan köra, dessutom har han EMR i ryggen och det stärker eller nåt...

Fast han kör en Kawasaki så tror jag Donkey Kong tar Jorpes på Åsen. Jorpes verkar inte gilla den banan riktigt.

Det var ju en lätt fråga (även om jag inte är helt opartisk).

DonQ kommer att gå segrande ur den striden. Han visade ju på SO't att han är snabb på Gelleråsen, både i torrt och blött.

Goodstuff skrev:
Fast han kör en Kawasaki så tror jag Donkey Kong tar Jorpes på Åsen. Jorpes verkar inte gilla den banan riktigt.
DQ har redan provklotat på Åsen igår, Åsen är en gropig gokartbana har någon sagt :hihi

Jorpes kvalade på personbästa 1.10.697 och startar i 6:e led. DQ startar från 5:e led, 1.10.165. Micke Nilsson har pole med 1.07.761.

Vi drabbades av electrical problems i slutet av andra klalet, men det är löst nu. Jimmy Malm highsidade i depåkurvan och har en lång natt framför sig med hårt åtgången hoj.

/EMR Executive Management

Ett rafflande race där DQ blir omkörd på yttern i trösen av Jorpes sista varvet, det skilde 0.5 sekunder mellan ärkerivalerna denna gång.

EMR roddade denna helg helt perfekt som vanligt :yoparty

valmers skrev:
Jorpes kvalade på personbästa 1.10.697 och startar i 6:e led. DQ startar från 5:e led, 1.10.165. Micke Nilsson har pole med 1.07.761.

Vi drabbades av electrical problems i slutet av andra klalet, men det är löst nu. Jimmy Malm highsidade i depåkurvan och har en lång natt framför sig med hårt åtgången hoj.

/EMR Executive Management

electrical problems....he he ..den har ja hört förr :D

jorpes skrev:
Skärp dig :4skrika Det var årets fajt... störtskönt :yoparty

Ja, jag får hålla med. Även om jag är våldsamt grinig över att jag tappade koncentrationen på sista varven och försökte safe-a hem det så får jag nog säga att fighten på sista varvet var värst i år. Jävel va tight det va!! :3freak

Din ombromsning på yttern var vågad. Blev så distraherad att jag glömde bort att försöka bita tillbaka förrän mitt i kurvan. Både upp mot esset, in i ejes och in i snabbvänstern var det klar kollisionsrisk ;)

Men usch va besviken jag var :(

fezt skrev:
Mister "klängapa" numero uno ! :hihi
Både Jorpes & DQ klänger som apor i kurvorna, men fort går det, Mozzbergh har en mera klassisk RR stil som ser odramatisk ut men det går faktiskt fort där oxo, själv är jag gammal, fet och talanglös, jag kan knäskrapa på trean i hårnålen saaakta.

GSXR1100R skrev:
Både Jorpes & DQ klänger som apor i kurvorna, men fort går det, Mozzbergh har en mera klassisk RR stil som ser odramatisk ut men det går faktiskt fort där oxo.

Joooo.... så frågan är: Om jag blev lika stark och gymnastisk och lärde mig klänga lika mycket... Skulle jag bli snabbare då? :confused:

GSXR1100R skrev:
Både Jorpes & DQ klänger som apor i kurvorna, men fort går det, Mozzbergh har en mera klassisk RR stil som ser odramatisk ut men det går faktiskt fort där oxo, själv är jag gammal, fet och talanglös, jag kan knäskrapa på trean i hårnålen saaakta.
Ja men man behöver ju inte försöka kyssa asfalten i varje kurva.. haha. Farsan e 59, han kan inte klänga, går rätt fort ändå... :tummenupp (knäskrapar i regn, utan kläng & häng, de rimmar hihi)

själv leker ja nog lite akrobat oxå, men jag e hästlängder efter mästaren DQ, orkar inte, de e ju jobbigt! :3freak

magnus_moss skrev:
Joooo.... så frågan är: Om jag blev lika stark och gymnastisk och lärde mig klänga lika mycket... Skulle jag bli snabbare då? :confused:
Nej du och jag är för gamla för apkonster, vi sitter stilla i sadeln och njuter av färden.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back