Mellankörtkort - Strypning

Jesper_K

BRUM BRUM
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
VILL HA EN
Ja detta är första gången jag skriver här så jag vet inte om jag lägger denna tråd i rätt del på forumet men jaja, ska ta A körkort för mellan MC 25kw, och eftersom det blir mitt första MC-kort (har inte haft intresset föränns nu ett tag före min 18års dag) så kan jag ju ingenting om Motorcyklar och hoppas då på detta forum som min hjälp. Nu min fråga är det svårt att strypa en t.ex CBR 600 eller GSX till 25kw för dom ligger ju ovanför det standard
väldigt tacksam för svar.

Min R6:a är strypt till 25 kW. Köpte den ny på Yamahacenter i Göteborg, så dem ströp den åt mig och besiktiga den. Men när jag skulle hämta den så sa försäljaren att dem bara fick ner den till 52 hästar men att dem ändå reggade den som 25 kW.

okej men hur gör man är det bara avgassystemet man byter eller är mkt sugen på en CBR 600. och går dom igenom besiktningen om dom bara är reggad som en 25kw eller måste dom vara strypta då? kan som sagt var ingenting.

Tror att dem flesta nyare hojarna är strypta i förgasarna med strypbrickor, iaf så är min det. Hojen måste såklart vara strypt när du besiktigar den.

Lycka till med hojköpet! :tummenupp

Strypningen sitter väl i 95% av fallen i insuget, antingen en trottelstopp eller en plugg a la moppestuk.

Jag vet inte om man måste lämna in cykeln på aukoriserad hojverkstad av något slag för att få ett giltigt stryp-bevis. Det enda jag vet är att man själv kan skriva ett papper om att man återställt ursprungseffekten

edit:
Wiken: det funkar att spela bra dum också =) Min gick igenom innan omregistrering

//J

Last edited:
tack tack för svaren, men CBRarna jag kolla på är mellan 92 och 94. Är dom också strypta i förgasarn.

Jag ströp min RD med brickor som jag klippte till i plåt å satte in i insugen. Insuget e egentligen som 5-kronor i storlek, men med strypning blir dom som 10-öringar typ. Funkar bra, men motorn tappar all ork om man gasar för hårt. Nu e ju givetvis strypningen borta, har ju haft kortet ett bra tag =)

Storleken på de "nya" insugen var bara en chansning, och i hojen bänkades sendan till 21 kW = godkänt. :tummenupp

Lycka till med körkort å hoj! Glöm föresten inte att kolla upp försäkring innan köp, speciellt om det e en sån där modern med en massa plast på :fakta

Hej du!

Har precis köpt hoj så jag har ganska färskt vad som skall göras. Kan dock ingenting om just CBR.
Om du köper en strypning själv och monterar på så måste du bänka hojen hos en verkstad. De ska sedan skriva på ett papper som du har med dig på besiktningen.
Annars kan en verkstad sätta i strypningen på en gång och då behövs inte bänkning.
Kolla upp innan du köper hojen om det överhuvudtaget finns strypningssats till den, man kan ju som sagt göra själv, men ändå.

Lycka till!!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back