Mekanisk verkstad - Västerås?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...har någon kontakter på mekanisk pulverkstad för mindre/enklare svarvjobb?
Jag behöver ha en aludistans ihopsvarvad (mer en tjockväggig rörstump) - och det är lite halvbrådis med, bör vara klart absolut senast fredag (Gelleråsen på lördag)...

Det är en distans till kraschpucken på ena sidan på Millen, tidigare ålbete som meckat sket helt sonika i att montera den (därav trött bult på tisdagsrundan, vi tackar X11-mannen - jag och namn...) med resultat att bulten som håller pucken varit utsatt för väder, vind och rätt knepig belastning.

Hylsan är 75 lång, 25 i dia, och hålet är 10,5 (så en m10 tar sig genom) - inte konstigare än så. :)

Tips som leder till fixat imorgon belönas med glass. :D

/J - skall kolla med Sjölanders imorgon, men det är inte alltid de kan när man har lite brådis.

Kan kolla om jag kanske har något som passar. Går det även med stål? Såfall tillfälligt menar jag.

Kan kolla om jag kanske har något som passar. Går det även med stål? Såfall tillfälligt menar jag.

Uja, absolut - jag var precis ute och sneglade lite på't - och det är liiiiiite mer krångel, en centimeter i ena änden av stumpen bör diametern ned till 22 mm (det är lite ram i vägen :D ), jag mätte bara distansen som satt på andra sidan rakt av.. :hihi

25 i diameter är relativt viktigt, distansen sitter i en "hylsa", och där vill man ha lite go' passning, men det är kul om den går i med. :D Så 25 mm spik exakt säger mitt gamla skjutmått. :)

/J

Man tackar! :)

Den lilla biten av bulten som blev kvar (gängan i stort) plockades ur med oväntad lätthet med mitt nya värsting-urdragarset.
Tools Morten blev en bunt pengar rikare på mig idag, men man skall köpa sig ur krisen heter det ju.

Karateprylar - Rigid urdragarsats, rekommenderas å det grövsta till hempulare och fulmekar (1300 bagis dock, men jag har dragit av en grispitt för mycket i mina dagar, aldrig mer...). :D

/J

Ridgid är grymma när det gäller skruvurdragare och liknande "specialpryttlar".. Även fina rörtänger hålsågar och magnetiska kortpass :tummenupp .. Racerprylar för rörkrökare :D men som alltid, kostar de så smakar det :3freak

Västerås finmekaniska verkar kunna greja det där på stuberten (tack Robban!) - och tack Emil. :)

/J

...och Robban har en glass att inkassera på nästa tur. :D

/J - med nysvarvad aludistans i näven

...och Robban har en glass att inkassera på nästa tur. :D

/J - med nysvarvad aludistans i näven

Jasså trevligt :) jag gör allt för lite glass (eller nästan iaf) :D hehe

Men seriöst så bra att dom kunde hjälpa till, har man puckar vill man ju att dom ska funka som det är tänkt vid ev. omkullåkning.. :tummenupp

/Robban

*/ ?>
Back