Medicin eller droger ? Läkare,apotekare alt fd pundare sökes.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Träffar en brud som jag inte fått riktigt grepp om, hon har lite lustiga ursäkter ibland osv.

Häromdagen så hittade jag följande i hennes kylskåp då jag tog min matlåda. Hon har inte nämnt någon sjukdom eller så och jag är så förbryllad för det ser "drogigt" ut men samtidigt så snyggt förpackat i en glasburk. Fanns en likadan i samma storlek med lite vätska kvar i botten. Vad kan det vara ?
Att fråga henne rakt ut är ju ett alternativ, men det jag vet om missbrukare/alkolister så har dom 100 bortförklaringar för vad saker är osv...

Nån som har nån aning ? Om jag ska beskriva skiten så ser det ut som ett vitt kristalliserat pulver i en glasflaska för kanyler.

Bifogat

• DSC01176.jpg
    DSC01176.jpg
    69.6 KB · Visningar: 533
Ingen aning, säker på att du inte vågar dig på att fråga henne vad det rör sig om för preparat? Om inte annat kan det vara värt att se vilken reaktion hon får. Behöver inte göra så stor grej av det. Säg bara att du såg en påse i kylen när du skulle ta din matlåda.

Det är iaf inte något av de vanligare knarksmakerna, alltså cannabis, tjack, horse, syra, koks el dyl.
Skulle däremot kunna vara läkemedelssubstitut för någon drog eller nåt sånt, det har jag ingen aning om hur det ser ut.

Fråga istället, du lär ju fatta skillnaden på en bortförklaring och om något är på riktigt. Hade hon varit knarkare hade hon nog inte låtit det ligga i kylskåpet. Aldrig hört talas om flytande p-piller eller som man sprutar i sig själv. Kanske har diabetes eller något annat. Fråga istället, är hon seriös med dig så svarar hon ärligt.

Härliga gissningar...Hur ska detta sluta? :näsblodSåklart du frågar henne!

Vad du än gör så visa henne inte den här tråden. Då får du säkert minuspoäng så att det stänker om det.

Jobbat med läkemedlesdosering i ngr år & har en mamma som är farmaceut men aldrig stött på ngt sådant. Fråga henne på ett lättsamt sätt. Hade det varit ngt att gömma undan för dig så hade iaf jag gömt det bättre isf..

Träffar en brud som jag inte fått riktigt grepp om, hon har lite lustiga ursäkter ibland osv.

Häromdagen så hittade jag följande i hennes kylskåp då jag tog min matlåda. Hon har inte nämnt någon sjukdom eller så och jag är så förbryllad för det ser "drogigt" ut men samtidigt så snyggt förpackat i en glasburk. Fanns en likadan i samma storlek med lite vätska kvar i botten. Vad kan det vara ?
Att fråga henne rakt ut är ju ett alternativ, men det jag vet om missbrukare/alkolister så har dom 100 bortförklaringar för vad saker är osv...

Nån som har nån aning ? Om jag ska beskriva skiten så ser det ut som ett vitt kristalliserat pulver i en glasflaska för kanyler.

Ketalar?

Googla på "vitt pulver i injektionsflaska" 6070 träffar på alla möjliga olika substanser. Bara att välja....

Jag tror det är hennes burk med fästmanprov. Om du inte frågar om den kommer hon om ett tag fråga om du inte undrar över den knarkiga kylskåpsburken. Hon kommer tolka det som att du inte bryr dig alt inte vågar ta upp känsliga ämnen och göra slut.

Om du frågar om den kommer hon bli kränkt av att du snokar och göra slut.

Slutsats - Be att få smaka, eller smaka i smyg :tummenupp

Hon har inte häst?

I vårt kylskåp står en hel del flaskor som för en oinvigd säkert skulle kunna feltolkas. dom är iofs uppmärkta med etiketter.

Frågar du henne så kan du nog räkna med en lögn som svar.

Även fast andra sjuksköterskor i tråden troligen säger annorlunda, så är det sjukt vanligt med pund på fritiden pga tillgång :)

Kan du inte gå in på Fass.se och hitta ?

Det är iaf inte något av de vanligare knarksmakerna, alltså cannabis, tjack, horse, syra, koks el dyl.
Skulle däremot kunna vara läkemedelssubstitut för någon drog eller nåt sånt, det har jag ingen aning om hur det ser ut.

Man kan inte stjäla cannabis, tjack, horse, syra, koks på ett sjukhus..

Last edited:
Sättet det är förpackat på är samma sätt som droger säljs. Kan dock inte svara på vad det är men det är nog inget man ska ha hemma iaf, skulle det vara legalt läkemedel så är det alltid uppmärkt med innehåll osv osv.

Fråga henne istället!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...